40 רוכבי אופנועים וקטנועים בישראל נהרגו מתחילת שנת 2013



מדובר על עליה של 30% במספר הרוכבים הרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2012, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

דו"ח חדש שמפרסמת עמותת "אור ירוק", חושף כי בשנה נהרגים בממוצע כ-40 רוכבי אופנועים וקטנועים וכי סוג התאונה השכיח שבה נהרגים רוכבי אופנועים או נפצעים קשה, היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. הנתונים מדאיגים במיוחד לנוכח מגמת הירידה במספר ההרוגים בשנים בעשור האחרון. לעומת זאת חלקם של רוכבי האופנועים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים נמצא במגמת עליה בעשור האחרון.

תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית (תאונה עם הרוג אחד לפחות) גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי. וכך, למרות שחלקם בצי כלי הרכב עומד על 4%, חלקם של הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא 15%, כמעט פי ארבעה. (נתוני שנת 2012).

אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה זולים, זריזים, מתאימים לשטח העירוני ונוחים מאוד לשימוש לצעירים. מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל.

האוכלוסייה הלא יהודית נפגעת כמעט כפול בתאונות דרכים ביחס למספרה באוכלוסיה, וכך גם רוכבי אופנועים לא יהודים מעורבים בתאונות דרכים חמורות באופן כפול בהשוואה לרוכבים יהודים.

בפילוח לפי קטנועים ואופנועים כבדים, ניתן לראות כי מעורבותם של קטנועים בתאונות דרכים חמורות גבוהה יותר בימות השבוע, ואילו בסופי השבוע בולטת מעורבותם של האופנועים הכבדים.  40% מתאונות הדרכים החמורות שבהן מעורבים אופנועים מתרחשות בשעות הלילה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה מתקינה מעקות הפרדה, משתמשת בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודדת רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ, ניתן אולי היה לצמצם את ההיפגעות של רוכבי הדו גלגלי."

 

תמונה: ארכיון flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה