82% מבני הנוער בירושלים הודו כי הם נוסעים מעל המהירות המותרת.



סקר של עמותת "אור ירוק" חושף את הרגלי הנהיגה של החבר'ה הצעירים. מהסקר עולה כי רוב בני הנוער בישראל נוהגים במהירות מופרזת (72%), נוהגים בעייפות (73%), וקוראים וכותבים SMS במהלך נהיגה (41%)

עוד עולה מהסקר, כי לכל נער שני בן 17-18 יש רישיון נהיגה אך 28% מהם נהגו עוד לפני שהוציאו רישיון ו-11% מכירים נערים בין גיל 12-16 אשר נהגו ברכב. יותר משליש מהנשאלים הודו כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית במהלך נהיגה ו-12% נוהגים תחת השפעת אלכוהול. עוד עולה מהנתונים כי 14% מודים כי הם חוצים  קו לבן ו-5% אף הודו כי עברו צומת באור אדום.

המחקר נועד לבחון את מספר בני הנוער בטווח הגיל 17-18 הנוהגים ברכב, ואת מאפייני הנהיגה של בני הנוער הללו, וכן את מספר  בני הנוער בטווח הגיל 12-16 אשר מכירים בני נוער אחרים בגילם הנוהגים ללא רישיון. .

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שיעורי הנהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. כל נער ונערה בטרם קבלת הרישיון, חייבים להבין את ההשלכות מתאונות הדרכים. מסגרת הלימוד בבית הספר צריכה לכלול ביקור בבתי חולים, פגישות עם משפחות שכולות שיקיריהן נהרגו בתאונות דרכים ומפגש עם אנשים שחייהם השתנו בשל תאונת דרכים. השיעורים צריכים לכלול ניתוח תאונות דרכים על ידי סימולאציות ופעילות אשר תוכל להטמיע בבני הנוער את החשיבות של הזהירות בדרכים".

בירושלים בני הנוער נוסעים במהירות מופרזת( מקום  ראשון בארץ)

באזור ירושלים, 82% מבני הנוער הודו כי הם נוסעים מעל המהירות המותרת.

באזור הצפון, 80% מבני הנוער הודו כי הם נוהגים כשהם עייפים.

באזור המרכז, 53% מבני הנוער הודו כי הם קוראים ו/או כותבים סמסים בזמן הנהיגה.

באזור הדרום, 36% מבני הנוער הודו כי הם מדברים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה ללא דיבורית.

באזור השרון, 17% מבני הנוער הודו כי הם נוהגים לאחר שהם שותים אלכוהול.

מנתוני "אור ירוק", עולה כי בשנת הלימודים הקודמת (תשע"ג) למדו 240 אלף תלמידים חינוך לזהירות בדרכים, מתוכם רק 30% היו תלמידי כיתות י"א. תלמידי כיתות י' ו-י"ב' לא למדו בשנה החולפת לימודי  זהירות ובטיחות בדרכים.

על מערכת החינוך אומרים בעמותה  לשלב   באופן קבוע לימודי בטיחות בדרכים לתלמידי כיתות ט' ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר, כך שכאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה יהיה להם ניסיון רב יותר.

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה