משאית החפ"ק המתקדמת בעולם שנבנתה במיוחד עבור מד"א - עכשיו בישראל



החפ"ק המיוחד שהורכב על שלדת משאית הולנדית, נבנה באנגליה וצוייד במערכות טכנולוגיות מתקדמות מישראל, ישמש להצלת חיים גם באירועי אסון לאומיים שבהם מערכות התקשורת קורסות * עוד במשאית המיוחדת: מצלמות ייחודיות, מוקדי מד"א ושליטה מרחוק, חדר דיונים מהמתקדמים בעולם ומרפסת מיוחדת לשימוש התקשורת

16 מטר אורך, 4 מטר גובה, משקל של 32 טון, גנרטור צמוד ומיכל דלק של למעלה מ-900 ליטר סולר- אלה הם רק חלק ממאפייניה של משאית החפ"ק המתקדמת ביותר בעולם והיחידה מסוגה שהורכבה עבור כוחות מד"א, ומטרתה לתת מענה לכל אירוע גדול שעלול לעלות בחיי אדם.
 

בין היתר, מצויידת המשאית המתקדמת במצלמות הנישאות לגובה של כ-19 מ' וחולשות על שטח רחב ביותר, מוקדי מד"א מלאים הוקמו בתוך החפ"ק ויוכלו לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים, חדר דיונים וישיבות המאובזר בקידמת הטכנולוגיה ועוד. מעל הכל, מאפשרת משאית החפ"ק לכוחות מד"א בשטח להשתמש ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים. כך, יוכלו כוחות מד"א להמשיך לפעול כמעט ללא הפרעה ובאופן היעיל ביותר להצלת חיים.
 
המשאית הייחודית הורכבה באנגליה, על שלדת משאית DAF שנרכשה בהולנד. באנגליה, הרכיב צוות מקצועי ומיומן על המשאית מגוון מערכות טכנולוגיות ומערכות מחשוב- שהפכו את המשאית למוקד נייד, המאפשר מענה לכל תרחיש. את המשאית הייחודית לומדים כעת ארגוני הצלה בכל רחבי העולם, במטרה לשכפל את ההצלחה ולבנות משאית מסוג זה למקומות נוספים.
 
תמונה: אמבולנס רגיל של מד"א flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה