26 שנות מאסר נגזרו על מנהיג הכת מירושלים



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (יום ה') 26 שנות מאסר על תושב ירושלים שהורשע בעבירות על החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא ועבירות מין ואלימות חמורות. על שותפו נגזרו שש שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (יום ה') 26 שנות מאסר על תושב ירושלים (נאשם 1) שהורשע בעבירות על החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא ועבירות מין ואלימות חמורות. על שותפו נגזרו שש שנות מאסר (נאשם 2).
 

כאמור מדובר בפרשת התעללות מחרידה שבה היו מעורבים תשעה חשודים- שלושה גברים ושש נשים- אנשי כת שהתגוררות בירושלים ובאזור טבריה.
 
"המשפחה כולה התנהלה בצל האמונה הלוהטת ש"בעל הפתק" (נאשם 1) הוא שליחו של רבי נחמן מברסלב, הוא יביא את הגאולה לעם ישראל ויש להפיץ תורתו, הן בפעילות יומיומית ברחובות ובכיכרות, במסירת ומכירת העתק מהפתק, מכירת ספרים, תקליטורים ובהם שירים. כמו כן, הנאשם ארגן הילולות. הנשים עסקו בהפצה וגם חלק מהילדים, אספו צדקות, נדבות ותרומות. בחיק המשפחה דרש הנאשם מכולם, נשים וילדים, גילוי לב מוחלט וחשיפה של כל הרהור, חיובי או שלילי. במשך הזמן התנהלות זו הפכה אובססיבית והנאשם דרש וידויים, חלקם הפך פומביים לפני בני המשפחה, ולאחריהם החליט על "דין" שפירושו למעשה ענישה. כיוון שחלק מההרהורים נסובו על ענייני גוף ומין, בעיקר של שלוש נשים הפכו הוידויים והדינים לחזון נפרץ וגררו עונשים פיזיים ונפשיים חוזרים ונשנים".

נאשם 1 הורשע במעשי מין רבים, שעיקרם ענישת נשותיו בגין הרהורים אסורים, החדרת מקלות ואצבעות לאיבר מינן, לשם בדיקת רטיבות, שכיבה כשהן ערומות במשך שעות ולילות על נאשם 2.

מעשים קשים וסדיסטיים נוספים היו קשורים לליקוק צואה מגופו של הנאשם 2, אכילת צואה, החדרת מקלות לפי הטבעת, התעללות בילדים (תליה על דלת, שהות בבוידם, החדרת מקל לפי טבעת) וכן מעשי מין בין הנאשם 1 לבין בתו החורגת. נאשם 1 הורשע כאמור בשמונה-עשר אישומים, בכל אישום ואישום מדובר במספר עבירות, שורה של אירועים שתיקצר היריעה כאן מלפרטם.

היום (יום ה') בית המשפט גזר על הנאשם (נאשם 1) מאסר בפועל למשך 26  שנים, החל מיום מעצרו. מאסר של שנתיים, אותו ירצה אם במשך שלוש שנים מיום שחרורו יעבור עבירת אלימות, למעט תקיפה סתם. ופיצוי בסך 100,000 ₪ שיתחלק באופן שווה בין המתלוננים.

על שותפו של הנאשם (נאשם 2) נגזר מאסר בפועל למשך 6 שנים, החל מיום מעצרו. ומאסר של שנה, אותו ירצה אם במשך שלוש שנים מיום שחרורו יעבור עבירת אלימות, למעט תקיפה סתם.

כזכור, החקירה המשטרתית של הפרשה החלה בעקבות פנייה שהגיעה אל אגף החקירות במטה הארצי, בה דווח על כת בראשותו של גבר יהודי שנהג להתעלל בנשים ובילדיהם החברים בכת. חוקרי ובלשי ימ"ר ירושלים החלו להתחקות באופן סמוי אחר חברי הכת, ובדיקה העלתה כי ראש הכת נשוי באופן לא רשמי לשש נשים העוסקות בקיבוץ נדבות - שהועברו אל הגבר.

תמונה: flash 90

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה