אוהל "זכור" בכיכר ספרא- 18 שנים לרצח רבין



אוהל זיכרון לציון רצח רה"מ יצחק רבין הוקם בכיכר ספרא ביוזמת 'דרור ישראל'. את האוהל מבקרים תלמידי בית ספר, בני נוער, סטודנטים, פעילים חברתיים ומבוגרים תושבי העיר

האוהל מציג תערוכה המתארת את חייו ופועלו של יצחק רבין וכן את ההסתה שקדמה לרציחתו. באוהל, שאת הקמתו יזמה תנועת "דרור ישראל" בשותפות עם העירייה והקרן לירושלים, מדריכים מדריכי תנועת הנוער העובד והלומד.

זוהי השנה השישית בה מתקיים האוהל בירושלים, בשנים שעברו הגיעו לאוהל יותר מאלף מבקרים. ואילו השנה מתכננים יוזמי האוהל להגיע למספר מבקרים גדול ומגוון יותר.

השנה מתוכננות באוהל מגוון פעילויות. בשעות הבוקר מבקרים באוהל מאות תלמידי בתי-ספר מכל רחבי העיר. התלמידים מסיירים בתערוכה שתוצב במרכז האוהל אשר עוסקת בפועלו של יצחק רבין ובמאבקו לשלום, במורשתו ובתהליכים שהביאו לרציחתו- השלום, ההסתה והפגיעה בדמוקרטיה.

"מטרתנו היא להביא לאוהל כמה שיותר קהלים שונים מרחבי הציבור הירושלמי. יום הזיכרון אינו שייך לציבור מסוים באוכלוסייה. יום הזיכרון הוא זמן  לחשבון נפש ציבורי ושיח על חשיבותה של הדמוקרטיה בחברתנו. ארגנו השנה אירוע שיש לו גם ערך תרבותי גדול." אומרת נועה אפק, רכזת האוהל. ואכן השנה הפעילות התרבותית של האוהל תכלול מופעים של אמנים מקומיים כגון- קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן, קבוצת משוררים מקומית ועוד להקות. בנוסף יגיעו לאוהל מטובי אמני המוסיקה העצמאית של זמננו- יהוא ירון, ושלמה בר.  

"הדמוקרטיה הישראלית עדיין בשעת מבחן. המשך זיכרון מורשתו של רבין דרך יצירת מעגלי שיחה של קבוצות מגוונות החושבות על עתיד פני החברה הישראלית הוא צעד נוסף בשינוי המציאות ליצירתה של חברה טובה וצודקת יותר", מוסיפה נועה אפק, רכזת האוהל. "חלפו 18 שנים, אבל רבים שכחו שנרצח כאן ראש ממשלה יש לנו תפקיד והוא לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

"אמנים ואנשי רוח רבים מירושלים ומרחבי הארץ התגייסו במטרה לייחד ולעצב את משמעותו של יום זה- להיאבק על מדינה דמוקרטית בה אין מקום לאלימות." אומר לוטן רכז הפעילות של האוהל.

האוהל יכלול גם פנלים בנוכחותם של ניסים קלדרון, במבי שלג, שבי פרומן ומייצג וידאו אומנתי אינטרקטיבי בשם "לעולם אדם" הפורש את דעותיהם ותחושותיהם של אנשים שונים ברחבי העיר ביחס לרצח ולפערים בין האוכלוסיות השונות בעיר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה