שר החינוך בביקור באוניברסיטה העברית



שר החינוך ויו"ר המל"ג, שי פירון ויו"ר הועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' מנואל טרכטנברג סיירו היום (יום ד') באוניברסיטה העברית בירושלים ביחד עם נשיא האוניברסיטה פרופסור מנחם בן ששון, לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ד שצפויה להיפתח בשבוע הבא.

השר פירון איחל לסטודנטים ולסגל ההוראה בהצלחה בלימודים, וברך: "ביום מרגש זה אני מאחל לכל אחד ואחת מכם שנת לימוד, השכלה והצלחה״.
 
פירון שמע על תוכנית רביבים – תכנית מצטיינים להכשרת מורים להוראת מדעי היהדות - והציג תוכנית לחיזוק החינוך בישראל.
 
"קודם כל חייבים לחזק את הקשר בין מערכת החינוך ומערכת ההשכלה הגבוהה. המערכות חייבות להיות משולבות ולפעול מתוך עולם תוכן משותף. רק כך נוכל להכשיר בוגרי אוניברסיטאות מוכשרים וראויים לכל תחרות ברמה העולמית. החינוך צריך להיות הנושא החשוב ביותר על סדר. היתה בחירה לאומית בהשכלה ואנחנו מחוייבים לכך", אמר פירון במהלך הביקור. 
 
במהלך הסיור נפגשו השר ובכירים במל״ג עם אנשי פרויקט "רביבים״ - תכנית להכשרת מורים מצטיינים למדעי היהדות באוניברסיטה העברית, משם המשיכו לביקור במרכז הלימוד לעיוור, נפגשו עם סטודנטים ובוגרים לקויי ראייה, וסיירו בכיתות המותאמות לצרכיהם. 
 
נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון אמר כי "השילוב שבין מחקר בסיסי ושאר היעדים הוא נכון. הדבר החשוב ביותר כעת הוא ביסוס התשתיות באקדמיה על מנת שנוכל להמשיך להצעיד את ההשכלה הגבוהה קדימה ולהגיע להישגים דוגמת פרסי נובל נוספים".
 
שר החינוך הציג בדבריו את המטרות העיקריות לשנת הלימודים הקרובה: 
1. להעמיק את החיבור בין צרכי החברה הישראלית לבין מנגנון ההשכלה הגבוהה, כך שכל אחד ואחת יוכלו להגיע ללימודים במערכת ההשכלה הגבוהה.
2. להרחיב ולהעמיק את תכניות הלימוד בתחומי הרוח, מתוך רצון להעניק לציבור הלומדים את הכלים הנכונים לגבש זהות. 
3. לייצר מנגנון מערכתי שיעודד את טובי הצעירים לבחור במקצוע  ההוראה.
4. לבנות רצף המשכי בין מערכת החינוך לבין ההשכלה הגבוהה בישראל, על מנת לגבש את זהות הבוגר המשכיל.
5. להרחיב הנגישות לאוכלוסייה החרדית ולאוכלוסיית בני מיעוטים. 
 
 
תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה