מרוץ תנ"ך תש"ח



היום יוצא לדרך מירוץ תנ"ך תש"ח הראשון במטה יהודה, והראשון מסוגו בישראל - מירוץ שליחים אתגרי באורך 200 ק"מ בנופי ואתרי מטה יהודה עוצרי הנשימה

כ-250 מתנדבים תושבי מטה יהודה נרתמו מתוך רצון טוב לסייע לקיומו המוצלח של מירוץ תנ"ך תש"ח, מירוץ שליחים אתגרי באורך 200 ק"מ, שייצא לדרך היום (יום ה') ובו ישתתפו 210 קבוצות רצים ממטה יהודה ומכל רחבי הארץ.
 

מדובר בשנה הראשונה בה נערך מירוץ שליחים תנ"ך-תש"ח של "הלב הירוק", במטה יהודה. מדובר במסלול שטח אתגרי באורך של כ-200 ק"מ העובר בנופים עוצרי הנשימה של הרי יהודה, בין הרים וגאיות, שבילים ונחלים, לאורך נתיב הרכבת, בין כרמי ענבי היין וייקבי הבוטיק, מטעי הזיתים שדות רחבים ורמה שכל שפלת החוף נפרשת ממנה.

"זהו כוחה של קהילת מטה יהודה", בירך ראש המועצה משה דדון את המתנדבים, "האחדות, הערבות ההדדית, הקשר של המועצה עם היישובים והקשר בין היישובים. אני מודה לכל אחד ואחת מכם על שבחרתם להקדיש מזמנכם לטובת הצלחת האירוע. אני קורא לכל התושבים לצאת בימי המירוץ, לעודד את הרצים ולפנק אותם בכל טוב. אנחנו רצים יחד איתכם כקהילה. המירוץ ימחיש את עוצמתה של ארץ התנ"ך משולבת בעוצמה של המדינה שקמה בתש"ח. בהצלחה לכולם, רצים ומתנדבים כאחד".

יפעת אורמוזה, מפיקת הכנס והאחראית על המתנדבים: "המירוץ עובר ב-15 ישובים ברחבי המועצה ולכן למתנדבים ולתושבי היישובים חלק חשוב ועיקרי בהצלחת המירוץ, בעידוד הרצים, בתחזוק התחנות ובפינוקים. שיתוף הפעולה עם התושבים מוצלח מאוד. ככל שהולך וקרב המירוץ מצטרפים יותר ויותר מתנדבים בעידודם של מזכירי האגודות והקיבוצים".

חלק מערכי מירוץ תנ"ך תש"ח הוא שילוב קהילת היישובים ברחבי מטה יהודה ומתנדבים נוספים (גם כאלה שלא רצים) במירוץ במגוון דרכים ובהם סיוע בארגון המירוץ, איוש התחנות על ידי מתנדבים מהיישוב בו תמוקם התחנה, יצירת אווירה והפנינג בתחנות כולל הפעלות ומופעים של התושבים ועידוד הרצים.

המירוץ יצא לדרך ביוזמתם של מספר "משוגעים לדבר", אשר דבק בהם חיידק הריצה והאהבה לנופים הנדירים של מטה יהודה, בהם יעד ביטנר, יליד קיבוץ קרית ענבים, וחבריו לריצה מקבוצת "היעד הבא" ובברכתו האישית של ראש המועצה, משה דדון, אשר רואה חשיבות עליונה בעידוד תרבות הספורט ואורח חיים בריא. מחלקת התיירות של מטה יהודה לקחה על עצמה את הפקת המירוץ  על כל היבטיו הלוגיסטיים המסובכים. "המסלול יספק לרצים חוויה עוצמתית ומרגשת בדרך התנ"ך של מטה יהודה. המירוץ התקבל בהתלהבות רבה והושקעה בו מחשבה רבה", אומר דדון. "מטה יהודה גאה להוציא אל הדרך אירוע ריצה ייחודי המשלב בין ההיסטוריה היהודית לנופים מרהיבים ומאחלת הצלחה לכל באי המירוץ".

המירוץ עצמו יתקיים היום ומחר ויהיו בו 24 קטעי ריצה, באורכים של 6 עד 12 ק"מ. בין המשתתפים יש קבוצות בנות 4, 6 או 8 אנשים. תושבי מטה יהודה מוזמנים להצטרף לצוות המתנדבים ולעזור בתחנות ההרשמה והרענון, בהכוונת הרצים ובארגון המירוץ.  

 

תמונה: יחצ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה