חוסר מודעות לאיידס במזרח העיר



בעקבות מספר אבחנות חדשות של HIV בקרב תושבי מזרח ירושלים, מרכז האיידס בהדסה מקיים היום (יום ד') יום עיון להגברת המודעות בנושא לרופאי משפחה ורופאים מהרשות הפלסטינית

יום עיון בנושא נגיף האיידס יתקיים היום (יום ד') ביוזמתו של המרכז לרפואת האיידס בהדסה. זאת בעקבות מספר אבחנות חדשות של נגיף ה- HIV בקרב תושבי מזרח ירושלים, כמחציתן במצב מתקדם של איידס. ביום העיון תחת הכותרת "HIV- נגיף ללא גבולות", ישתתפו רופאי משפחה מכל קופות החולים וכן רופאים מהרשות הפלסטינית. 
 

מרכז האיידס בהדסה, שהוקם בשנת 1985, ועוסק באבחון, טיפול ומחקר של המחלה, מטפל בכ-400 נשאים וחולים ומורכב מצוות מולטידיספלינארי המטפל באספקטים הרפואיים והפסיכוסוציאליים של המחלה.

"הנגיף אינו מוגבל לקבוצות הסיכון הקלאסיות. מודעות  של הצוותים הרפואיים לעובדה זו ולהכרות עם המחלה צפויה לשפר את האבחנה במגזרים שעד כה נחשבו "נקיים" ממחלה זו", מסבירה דר' הילה אלינב, מנהלת המרכז. "אבחנה מוקדמת של הנגיף עוד בשלב הנשאות צפויה למנוע התפתחות של מחלת האיידס ולהציל חיים".

יום העיון יכלול הרצאות על תסמינים מוקדמים של המחלה, אבחנתה, האופציות הטיפוליות והשיפור באיכות החיים ובתוחלת החיים בעקבות הטיפול. 

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה