מעודדים להתנדבות



פרויקט מחויבות אישית בתיכון מחייב את תלמידי כיתות י' ברחבי הארץ להעניק שעתיים התנדבות לקהילה למשך שנת הלימודים. אולם, בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בי-ם הרחיבו את פרויקט המחויבות האישית לפעילות קהילתית שמתפרשת לאורך כל השלוש שנים.

ביאסא, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בי-ם לקחו את פרויקט מחויבות אישית מספר צעדים קדימה. כל התלמידים מי'-י"ב מתנדבים בקהילה בכל יום שלישי אחר הצהריים. הפרויקט ההתנדבותי המורחב מתקיים מזה מספר שנים והשנה הוא הצטרף גם לפיילוט "תעודת בגרות חברתית" של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך. בסוף הפעילות התלמידים יכולים להגיש עבודה שמסכמת את ההתנדבות שלהם במשך השנים ולקבל תעודת בגרות חברתית רשמית ממשרד החינוך.

על מנת לעודד את התלמידים מקיימת הנהלת בית הספר יריד פעילות קהילתית מסורתי שבו התלמידים נפגשים עם נציגים שונים מהמסגרות שבהן הם עתידים להתנדב, זאת על מנת לשוחח עימם ולשמוע על אופי הפעילות במקומות השונים.

השנה, היום (יום ג') יתקיים יריד בקמפוס התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בהשתתפות נציגי ארגונים רבים כדוגמת בית אבות הוד, מועדונית עיר גנים, אלין, מדענים צעירים מרכז שמע, המרכז לחיים עצמאיים וכיוצא בזה.

רובם של הארגונים פועלים עם תלמידי בית הספר כבר מספר שנים, אך השנה הצטרפו מקומות חדשים המאפשרים לתלמידים להתנדב אצלם, כגון: הדסה עין-כרם – בי"ס לילדים, מרכז עצמאים לנכים, יד לבנים ועוד.

תלמידי שכבת י"ב בבית הספר הם אלו המרכזים את הפעילות, אחראים על ההתנהלות הכללית ועל הליווי השוטף של התלמידים.

איתי בנוביץ', מנהל יאסא, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בי-ם: "לצד ההישגים בלימודים חשוב לנו לקדם ערכים של נתינה והתנדבות והעובדה ש-60% מבוגרי בית הספר מתנדבים גם לאחר סיום לימודיהם על בסיס קבוע מעודדת אותנו להמשיך בפרויקט המורחב".

 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה