בירושלים ייחשף היום לראשונה ארון הברית הגדול בעולם שיוענק מתנה למדינת ישראל



בירושלים ייחשף היום (יום ג') לראשונה ארון הברית הגדול בעולם שיוענק מתנה למדינת ישראל.
ארון הברית ירשם בספר השיאים של גינס.

ארון הברית הגדול בעולם ייחשף היום (יום ג') לראשונה כשהוא מוצב על משאית מרצדס שתוצב מול בית המשפט העליון ומשרד החוץ בירושלים. את ארון הברית יזמה, הפיקה ותורמת גרייס גלינדס גופנה, 52, אשת עסקים נוצרייה מהפיליפינים ואוהבת ישראל הדוקה המבקשת פעם נוספת לסייע ולתרום מאהבתה וכישוריה לישראל ולבקשתה נועד ארון הברית לכל המאמינים בני כל הדתות ובמיוחד למדינת ישראל שתשתמש בארון העדות כנשק החזק והגדול ביותר העומד לרשותה אל מול העולם.

את ארון העדות בנו במשך למעלה מארבעה חודשים 12 אומנים ואנשי מקצוע. ארון העדות נבנה כשיחזור לארון העדות המקורי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות וכולל את ארון העדות עם שני המוטות משני צידיו ושני כרובי זהב שפניהם איש אל אחיו מעל הארון. ארון העדות, שבו לפי המסורת היהודית היו לוחות הברית, הוצב במשכן וליווה את מסעם של בני ישראל במדבר ובכניסתם לארץ כנען ואח"כ הוצב במקום הקדוש ביותר בבית המקדש שבנה שלמה המלך.

משקלו של ארון העדות שיוצג מגיע ללמעלה מ- 800 ק"ג וגובהו כ- 3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ מיוחד, המוטות עשויים ברזל והכרובים הוכנו מאבן ונצבעו בצבע זהב. ארון הברית שבהכנתו החלו לפני כשנה הגיע בימים אלה לישראל דרך הים ולאחר שייחשף בירושלים יישאר בישראל כמתנה של התורמת אוהדת ישראל, גרייס גופנה.

גרייס מסרה כי ארון העדות הגדול בעולם יזכה ככל הנראה בספר השיאים של גינס לאחר שכל יתר עשרת עבודותיה זכו להירשם על שמה בספר השיאים של גינס וביניהם דגל מדינת ישראל הגדול בעולם ודגל עיריית ירושלים הגדול בעולם, שניהם נתרמו על ידה למדינת ישראל ולעיריית ירושלים וזכו לחשיפה בינלאומית רחבה.

 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה