התמר הגדול בעולם בסוכת הנשיא



משרד החקלאות ופיתוח הכפרלוקח חלק ב"סוכה הפתוחה" של נשיא המדינה שמעון פרס, בחול המועד סוכות, במסגרת הסוכה מוצג תמר מזן "אנברה", שנחשב לתמר הגדול בעולם.

זו השנה הרביעית ברצף בה משרד החקלאות לוקח חלק בסוכה הפתוחה של נשיא המדינה, שמעון פרס. הסוכה כאמור פתוחה היום (יום ב') לקהל הרחב.
במסגרת הסוכה מוצג תמר מזן "אנברה", שנחשב לתמר הגדול בעולם.. תמר ה"אנברה" נשתל בארץ לפני כ- 7 שנים, ורק כעת נקטף הפרי הראשון. התמר נחשב לממתק של הטבע, המהווה תחליף בריא ומתוק לממתק.

ה"אנברה" גדל גם בערב הסעודית, אך ישראל הצליחה לגדל את הפירות הכי גדולים בעולם. הגודל של ה"אנברה" מגיע היום לכ- 8 ס״מ, והצפי שיגיע בהבשלה מלאה לגודל של כ- 10 ס״מ, לעומת תמר מג'הול שמגיע ל- 7-6 ס"מ.

כיום, נמצאים בארץ 10 עצים מזן ה"אנברה", כולם בחוות המו"פ עדן. גידול תמר ה"אנברה" הוא ניסיון ייחודי וחדש בארץ. משרד החקלאות מלווה את המגדלים בחוות עדן ומדריך אותם בתחום גידול התמרים, וכן מתקצב את המחקרים שנעשים בחוות המו"פ.

מבקרי הסוכה יכולים לראות את תמר ה"אנברה" ולהשוות את גודלו עם תמר מג׳הול, הנפוץ והמוכר בישראל. כמו כן, מבקרי הסוכה יכולים להתרשם מעיצובי פרחים מרהיבים, ובמיוחד חובבי הסחלבים אשר יזכו לצפות במגוון ייחודי של פרחי הסחלב.

במסגרת האירוע הוקמו מיצגים ועמדות הפעלה שונות ברחבי הבית הכוללים מגוון פעילויות חינוכיות וחינמיות להורים ולילדים בסימן חיים פעילים ובריאים בשיתוף משרד הבריאות והתכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים- "אֶפְשָׁרִיבָּרִיא".

 

צלם: ציון דקו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה