במד"א נערכים לחג הסוכות



לקראת חג הסוכות שיחול ביום רביעי בערב, במד"א מזהירים מהסכנות האפשריות במהלך בניית הסוכה, ההכנות לחג והטיולים במהלכו ובנוסף, נרתמים לאירוח אוכלוסיות שונות בסוכות שיוקמו בתחנות מד"א

במד"א נערכים בימים אלה לחג הסוכות, השופע מטיילים ואירועים בכל רחבי הארץ. בתחנות מד"א ברחבי הארץ בונים מתנדבי ועובדי מד"א סוכות מיוחדות, בהן יוכלו להתארח במהלך ימי החג אוכלוסיות שונות בהם חיילים, קשישים ועוד. את הפעילות יזם מד"א כחלק מהפן ההומניטארי שבו עוסק הארגון לאורך השנה כולה, והן יופעלו לאורך החג על ידי מתנדבי מד"א בכל רחבי הארץ.
 

על מנת להקים בעבור אוכלוסיות אלה את הסוכה היפה ביותר, יצא מד"א גם השנה בתחרות 'הסוכה היפה ביותר' בין התחנות, ובכל מקום בארץ ישקיעו עובדים ומתנדבים מזמנם ומרצם על מנת להפוך את החג לנעים יותר עבור מי שזקוק לכך.
 
לצד ההיערכות החגיגית, במד"א נערכים להצלת חיים במהלך ימי החג, ומגישים את המדריך המלא לשמירה על חיינו במהלך בניית הסוכה, הטיולים בחג, והשהות בבית.

יצוין כי מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפגיעות המתרחשות במהלך בניית הסוכה, ההכנות הרבות לחג או במטיילים שנפגעו במהלך ימי חול המועד ברחבי הארץ. כבר בשבוע שעבר טופל בירושלים גבר כבן 34 שנפל מגובה של 2 מטרים בזמן בניית סוכה, נחבל בראשו ובגפיו ופונה לביה"ח הדסה עין כרם בירושלים כשהוא במצב בינוני.

השנה, יעמדו לרשות המטיילים הרבים גם מסוקי מד"א שיעמדו בכוננות להזנקה בכל עת. מערך המסוקים יפעיל שלושה מסוקים ברחבי הארץ, בהם גם מסוק אחד שיפעל באזור אילת והדרום.

 המדריך השלם לשמירה על שלומכם ובריאותכם לקראת החג ובמהלכו:

לקראת החג:  

פגיעה במהלך בניית הסוכה

במהלך הימים שבין יום הכיפורים לסוכות, מתקבלות במד"א קריאות רבות שעניינן בוני סוכות שנפגעו במהלך העבודה.

איך נימנע?

במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאזור ילדים על מנת שלא ייפגעו מדופן שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו באופן כזה שלא תתאפשר קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.

במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה כך שלא יעוף ברוח ויפצע עוברי אורח.

כפות דקלים- בקצותיהם של כפות הדקלים ישנם 'קוצים' העלולים להיתפס באצבעותיהם ובידיהם של העוסקים בבניית הסוכה. יש להרחיק את כפות הדקלים מילדים ולוודא שלא יידקרו מהן. בנוסף, יש לאחוז בכף הדקל מתחתיתו ולא בין העלים מחשש לבעלי חיים העלולים להימצא שם ולגרום נזק.

תליית קישוטים: אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה ויש לוודא שמבוגר אחראי נמצא בסמוך ומשגיח עליהם. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות. בכל מקרה של נפילה מגובה, אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.

במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש לשים לב שלא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. יש לוודא כי בטרם חיבור הסוכה לחשמל אין זרם בשקעים השונים, על מנת להימנע מהתחשמלות.

ארבעת המינים: שווקי ארבעת המינים, כפי שנהוג, מצויים על פי רוב בסמוך לכבישים סואנים ובמרכזי הערים. במידה ומגיעים לאזור עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו חלילה לכביש או יאבדו בהמון.

בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

יוצאים לטייל בחג?

חג הסוכות הבא עלינו לטובה, מביא עימו גם מטיילים רבים, המנצלים את ימי השמש האחרונים לפני בוא החורף ומסיירים בכל פינה בארץ. על כן, נרשמות במד"א קריאות מרובות לטיפול בנפגעי התייבשות, תאונות דרכים וכן לחילוץ מטיילים שנותרו ללא מזון ושתייה באזורים שונים.

שימו לב:

חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה - רצוי מים קרירים או קרים, לא פחות מ 2 ליטר מים לאדם. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

כדי להימנע משיזוף יתר, חשוב מאוד להצטייד בקרם שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה. בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

הקפידו לטייל בשבילים מסומנים ולא לסטות מהם, מומלץ לטייל תמיד לכל הפחות בזוגות.

יש להקפיד להשגיח על ילדים ופעוטות- הן בתוך הרכב והן מחוצה לו. שימו לב שלא להשאיר אף ילד ברכב ולו לדקות ספורות. רכבים מתחממים במהירות גבוהה ביותר ועלולים לגרום לסכנת מוות גם בזמן קצר. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחה, גם כאשר המזגן פועל והחלונות פתוחים, מחשש שמא ייפגעו. בנוסף, הקפידו להשאיר לצד הילדים בספסל האחורי בקבוק שתיה, על מנת שיוכלו לשתות ויימנעו מסכנת התייבשות גם ברכב. בנסיעות ארוכות, כדאי להקפיד ולהצל את החלון שבסמוך לילד בעזרת חיתול בד או כיסוי חלון.

בשעת הטיול, יש להקפיד שלא להרים סלעים ואבנים, להימנע מטיול בתוך צמחיה עבותה ולהקפיד לטייל אך ורק בלבוש ארוך ובנעליים גבוהות. גם בימים אלה, ממשיכות להתקבל במד"א בקו חירום 101 קריאות רבות על הכשות נחשים ברחבי הארץ- ועל כן יש להקפיד על משנה זהירות.

הישמרו במיוחד בקרבת מקורות מים! חל איסור מוחלט לאפשר לפעוטות ולילדים להסתובב לבדם לצד מקורות מים ללא השגחת מבוגר. חל איסור מוחלט לרחוץ בחופי הים ללא השגחת מציל. שימו לב לגדר גם בריכות פרטיות, לסגור את דלתות חדר האמבטיה בבית ועוד- על מנת שלא לאפשר לילדים למעוד חלילה אל תוך מים העלולים לסכן את חייהם.

שימו לב: תנועה רבה צפויה בכבישי ישראל במהלך כל ימי החג וחול המועד. יש להימנע מנהיגה בחוסר תשומת לב, עיסוק בסלולרי בעת הנהיגה, ואף התעסקות ברדיו, או בכל דבר אחר העלול להסיט את תשומת ליבו של הנהג ולו לרגע מן הכביש.

מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א לכל מקרה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "לצד הפעילות הרגילה של מד"א להצלת חיים במהלך ימי החג והימים שלפניהם, בהם אנו עדים לפציעות רבות של מטיילים ושל העוסקים בבניית הסוכה, יפעלו השנה צוותי מד"א בסוכות גם בפן ההומניטארי ויקיימו את מצוות החג, אושפיזין (הכנסת אורחים) בסוכות המיוחדות שיוקמו בתחנות מד"א ברחבי הארץ. אין ספק, כי הנתינה למי שגורלו לא שפר עליו ולאלו הזקוקים לסיוע על מנת לחגוג סוכות שמח, חשובה לא פחות מהצלת חיים ואנו נעסוק גם בכך במהלך החג. אני מאחל בשם כל עובדי ומתנדבי מד"א לכל בית ישראל חג שמח ובטוח".

צילום: דוברות מד"א


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה