30 איש נעצרו במהלך ראש השנה בהפרות סדר ברחבת הר הבית



לאחר כניסת המבקרים בערב ראש השנה להר הבית החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים הנמצאים ברחבה. בעקבות המשך ידויי האבנים נכנס כוח משטרה למקום ופיזר את המבקרים תוך כדי שהוא מאפשר את המשך הביקורים כסדרם.

ערב ראש השנה החל יידוי אבנים לעבר השוטרים והמבקרים בהר הבית, לאחר זמן מה בו ידויי האבנים נמשך, נכנס כוח משטרה בפיקודו של מפקד המחוז יוסי פריינטי אשר פיזר את המיידים. המהומות נמשכו לסירוגין עד הצהריים, והביקורים התאפשרו כסדרם.
גם ביום שישי התחדשו המהומות כאשר הוחל ידויי אבנים לעבר השוטרים במקום. סה"כ נעצרו 30 איש במהלך החג.

רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ שליט"א הביע זעזוע מההתפרעויות בהר הבית "אשר מטרתן היתה לפגוע ביהודים שבאו להתפלל ברחבת הכותל המערבי ביום ראש השנה. כל פעולת אלימות ראויה לגינוי, אך שבעתיים כאשר היא במקום קדוש לעם היהודי. על העולם לגנות מעשה זה ולהביע סלידה מהנסיון לפגוע ביום הקדוש במתפללי הכותל המערבי. רק לפני כחודש המוסלמים ציינו את חודש הרמדאן והיהודים כיבדו את פולחנם, למרות והדבר הכביד רבות על מתפללי הכותל המערבי. משטרת ישראל ראויה להערכה על פעילותה הנמרצת למנוע פגיעה במתפללים, והשבת הסדר הציבורי למקום הקדוש, העדות לכך היא רבבות היהודים שפקדו את הכותל המערבי בימי ראש השנה ובשבת.על כוחות הבטחון לעצור את המתפרעים ואת המסיתים ולהביא אותם לדין".
הכוננות הגבוהה סביב הר הבית, העיר העתיקה ומזרח ירושלים תימשך לאורך כל תקופת החגים הקרבה.
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה