מנקים את ישראל



קק"ל מציינת היום (יום ב') את יום הניקיון הבינלאומי בארץ ביחד עם רבע מיליון מתנדבים. אלו יצטרפו לכ- 40 מיליון בני אדם, מ- 120 מדינות, שינקו את כל רחבי הגלובוס.

זו השנה ה- 13 ברציפות, בה קרן קימת לישראל מובילה בארץ את יום הניקיון הבינלאומי, ,clean up the world כפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל, בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ.
למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים, לוקחים חלק במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ- 180 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים.

במהלך כל היום יתקיימו פעולות ניקיון בכל רחבי הארץ, השנה תתבצע הפרדת פסולת למיחזור בשקיות ידידותיות לסביבה ב-4 צבעים: חום לפסולת נייר, כחול לפסולת פלסטיק, ירוק לפסולת אורגנית ולבן. הפסולת תועבר למטמנת דודאים. בנוסף, תתבצע בבתי-הספר פעילות סביבתית – חינוכית, באמצעות הניידת החינוכית של קק"ל.

הטקס המרכזי מתקיים היום (יום ב') ביער בן שמן סמוך לירושלים, בבקעת הנזירים, ביער יתקיימו הפעלות חינוכיות לילדים בנושאי איכות הסביבה ושמירה על הטבע.

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר ברך על הפעילות בישראל ואמר: "החשיבות של יום הניקיון מבחינת קקל היא לא רק לניקיון, אלא יותר מכך, המטרה שלנו היא לעורר את המודעות הציבורית, אדם ששומר על ניקיון הסביבה הוא אדם שמכבד יותר את הסביבה, את הזולת, את החברה ותורם בכל לחברה צודקת יותר מתחשבת יותר וטובה יותר.קק"ל כגוף הסביבתי הירוק הגדול במזרח התיכון, מובילה בשנים האחרונות את יום הניקיון הבינלאומי בישראל ובכך הופכת מדינת ישראל לחלק ממשפחת העולם, כ35 מיליון בני אדם, ביותר מ-120 מדינות, לוקחים חלק ביום זה ומתגייסים לנקות את העולם ומשפיעים על סביבתם. זהו צדק סביבתי וחברתי חשוב מאין כמוהו, כשכל אזרח ייקח אחריות אישית על הסביבה, אני מקווה שדרך חיים זו תעבור הלאה, לכל תחומי החיים בישראל".

 

תמונה: קרדיט: נטלי כהן קדוש

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה