שוק כפרות תשע"ד



מנהג כפרות נוהג בכל אחד מבני המשפחה. בימים אלה נערכים השירות הווטרינרי , רישוי עסקים והפיקוח העירוני להפעלת שווקי הכפרות בעיר.

בזמן שבית המקדש היה קיים, היה ה"שעיר לעזאזאל" חלק עיקרי בעבודת יום הכיפורים. את השעיר שעלה בגורל היו נוטלים למקום רחוק, שם היו משליכים אותו מהר גבוה ככפרה על חטאי בני-ישראל.

כזכר למנהג זה אנו מקיימים את מנהג ה"כפרות". עם זאת, על-מנת שלא יחשבו שאנו מקריבים קורבן בימינו כשבית המקדש חרב, אנו מקיימים את מנהג הכפרות עם תרנגול או דג – אותם אסור להעלות לקורבן על-גבי המזבח. לאחר קיום המנהג שוחטים את התרנגול ותורמים את שוויו לצדקה. לחילופין, ניתן לקיים את המנהג עם סכום כסף.

נוהגים לעשות כפרות בליל שישי. מי שלא עשה במהלך הלילה, יעשה במהלך יום שישי, ערב יום הכיפורים. יש הנוהגים לעשות כפרות על תרנגול או תרנגולת. מי שאין לו, יעשה על סכום כספי, כפי מה שהוא מחליט. מנהג כפרות נוהג בכל אחד מבני המשפחה, אפילו לתינוקות ואפילו על אישה מעוברת עושים כפרות, עליה ועל עוברה.

השנה בעיר ירושלים תתוגבר האכיפה באופן חסר תקדים, בנושא שחיטת הכפרות, אשר תותר אך ברחובות : חברת משניות 1, מאה שערים, רחוב בית ישראל 10, בשכונת הבוכרים רחוב השילוח 10, ברחוב שמעון הצדיק 23, רחוב שמואל הנביא 46, ורחוב שמואל הנביא 71.

מוקדי שחיטה במתחמים שהוקצו על-ידי העירייה יפעלו בימים   שני, ה' תשרי, 09/09/2013 עד יום חמישי ח' תשרי 12/09/2013 בשעות 09:00-21:00 וביום שישי ערב כיפור בשעות 07:00-12:00.

הציבור מתבקש להודיע למוקד העירוני על נקודות שחיטת פיראטיות ושאינן בפיקוח.

תתאפשר שחיטת הכפרות רק במוקדים שיעמדו בדרישות השירות הווטרינרי והן:

העופות יירכשו אך ורק מלול מפוקח וילוו בתעודה וטרינרית החתומה ע"י רופא וטרינר .

העופות יובלו ברכב בעל רישיון להובלת בעלי חיים .

העופות יוחזקו בכלובים המקוריים במתחם מוצל .

חובה לשמור על התיעוד הווטרינרי .

אין להחזיק עופות בכלובים מעל 12 שעות .

יש לדאוג לסידורי אבטחה בהתאם לדרישת המשטרה .

כמו כן נדרשות במתחם: נקודת מים זורמים , נקודת חשמל , שקיות לאיסוף הדם, שקיות לאיסוף הפסדים ופחי אשפה בקיבולת מתאימה להיקף השחיטה. הסדר פינוי אשפה יערך בתיאום עם אגף התברואה   והעסקת פועל ניקיון במשך כל שעות הפעילות כאשר בתום היום חובה להשאיר את המקום נקי ומסודר .

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה