במד"א ערוכים לקבל את השנה החדשה



במגן דוד אדום הושלמה ההערכות לקראת ראש השנה וצוותי החירום של מד"א ערוכים לטפל במקרים העלולים להתרחש במהלך החג. בתחנות מד"א יתוגברו המשמרות בחובשים ופאראמדיקים מתנדבים ובמהלך ימי החג וסוף השבוע אלפי החובשים והפאראמדיקים של מד"א ישהו בכוננות ויהיו ערוכים לתת מענה רפואי לכל תרחיש שעלול להתרחש. מאות כונני מד"א, הרכובים על אופנועים ועם אמבולנסים בכוננות בשכונות המגורים, יאבטחו גם בבתי הכנסת ויוזנקו במידת הצורך. גם מסוקי מד"א עומדים בכוננות.

צוותי מד"א במשמרות יוכלו לשמור על קדושת החג ועל קיום מצוות תקיעת שופר ע"י מתנדבים שיתקעו בשופר עבור מתנדבי ועובדי מד"א שישהו בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ.

לקראת ראש השנה במד"א מבקשים מהציבור להימנע מאסונות ופגיעות הקשורות לחג,  עצם שהות הילדים בבית ואווירת החופש עלולה להוביל לפגיעות ולתאונות בבית כתוצאה של חוסר תשומת לב:

  • יש להקפיד על מבוגר אחראי בבריכות ביתיות.
  • יש להישמר מסכנה של נפילה מגובה.
  • להקפיד ולוודא להוציא את ילדים מהרכב (כשחוזרים מארוחות החג או טיול והילדים נרדמים באוטו).
  • להרחיק מהשג ידם של ילדים מי-חם רותח במטבח ופלטות שבת חמות שעליהם סירים.
  • חשוב לתת תשומת לב לילדים שמתארחים בסביבה לא מוכרת (אצל משפחות / חברים וכו'), לדוגמא במקום שבו קיים חלון ללא סורגים או סכנות ביתיות אחרות או ברחובות לא מוכרים

סכנות נוספות האורבת לנו :

  • לעיתים בזמן הכנת הדגים, מאכל החג המסורתי, נגרם זיהום מפציעה מעצמות הדגים. זיהום שכזה מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה ובנוסף, בזמן האכילה קיים חשש לחנק מעצמות של דג, בייחוד אצל ילדים מתחת לגיל חמש. פעמים רבות העצם אינה נראית לעין בהיותה חבויה בתוך הדג עצמו או "הגפילטע-פיש". על מנת למנוע את הסכנות הטמונות באכילת הדג, ממליצים במד"א שלא לתת לילדים מתחת גיל 5 לאכול דגים עם עצמות ולילדים מעל גיל 5 לבדוק היטב את מנת הדג המוגשת להם ו"לסנן" אותה מעצמות.
  • כבישי ישראל עמוסים במשפחות שנוסעות לארוחות החג ובחזרה בשעות הלילה ובמוצאי החג. לצערנו מידי חג אנו נתקלים בתאונות הנגרמות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול ועייפות – יש להקפיד על מנוחה מספקת ועל נהג תורן שלא שותה בארוחת החג.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כבשנים קודמות גם בשנה החולפת הוכיחו כוחות מד"א שיש על מי לסמוך  ועל כך מגיע הברכה לאלפי העובדים והמתנדבים של הארגון. בפרוס השנה החדשה ובכדי להבטיח שהחג יעבור ללא תקלות אני קורא לציבור להקפיד על המלצות הבטיחות ולתת יתר תשומת לב על מנת להימנע מתאונות ביתיות הנגרמות במהלך חופשת הילדים ואווירת המנוחה של ההורים. אני קורא לציבור הנהגים להקפיד לא לנהוג לאחר ארוחות כבדות, במצב של עייפות ותחת השפעת אלכוהול ומאחל לכל עם ישראל שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות מצוינת ושל הגשמה עצמית".

תמונה: flash 90

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה