דירוג הזכאות לבגרות : ירושלים במקום ה-144



משרד החינוך פרסם את דירוג הזכאות לבגרות לשנת תשע"ב, ירושלים אמנם עלתה מהשנה הקודמת באחוז הזכאים אך עדיין נמצאת בין המקומות האחרונים בטבלה

משרד החינוך פרסם את דירוג הזכאות לבגרות לשנת תשע"ב על פי ישובי מגורים. בראש הטבלה מופיעות כוכב יאיר עם 90.17% ושוהם עם 88.16%, בתחתית הטבלה נמצאת ירושלים, זאת באופן לא מפתיע כשמדובר בעיר עם תושבים חילונים, חרדים וערבים.
 

מי שהפתיעה היא בית ג'אן עם 85.13%, הבוקר בתוכנית "רצון חופשי עם אבי רצון" התראיין עלי סלאלחה, מנהל תיכון בבית ג'אן וסיפר לנו על הדרך להצלחה "שנה שעבר היינו מקום 13, השנה אנחנו מקום שלישי ומקווים ששנה הבאה נהיה מקום ראשון. אנחנו שמים דגש על משמעת והעתקות ובזכות הצוות והתלמידים הטובים ניכרת ההצלחה בנתנוני הזכאות לבגרות, אנחנו מקווים להביא את בית ג'אן למרכז ואת המרכז לפרפריה  ומבחינתנו זו לא הפתעה להופעי במקום השלישי".
 
העיר ירושלים כאמור מופיעה בין המקומות האחרונים, אך זה לא סוד שמדובר באוכלוסיה מעורבת עם חילונין, דתיים וערבים אשר גם נכלללים בשיכלול. מהערייה נמסר כי "נתוני משרד החינוך אינם משקפים את המצב בירושלים, שכן בעיר לומדים תלמידים ממגזרים שונים (חרדי וערבי) שאינם ניגשים לבחינות הבגרות הישראלית, ובכל זאת נכללים בשקלול. חשוב לציין כי בקרב המגזרים הממלכתי והממ"ד, הניגשים לתכנית הבגרות הישראלית הממוצע בירושלים נמצא בעליה ואף גבוה מהממוצע הארצי.
יש לציין כי במזרח העיר ניגשים רבים מהתלמידים למבחני "תהוג'יה, ואילו במגזר החרדי ניגשות רבות מהתלמידות למבחני סאלד, המוכרים על ידי המדינה. כמו כן, בשנת הלימודים תשע"ד בחרו 8 בתי ספר מהמגזר החרדי והערבי להתחיל להגיש את התלמידים לבגרות דבר שיגדיל את מספר התלמידים הניגשים וכמובן את נתוני הזכאות".
 
פז כהן, יו"ר ארגון ההורים: "הנתונים שפורסמו מעוותים את תמונת המציאות. 43 אחוז מתלמידי ירושלים לומדים במערכת החינוך החרדית וכ-33 אחוז לומדים במזרח העיר, רובם לפי תכנית התהוג'יה. לצד זה, יש מקום להרחבת תכנית הבגרות כדי לאפשר לצעירים החרדים והערבים הזדמנויות לתעסוקה ולהשכלה גבוהה".
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה