דגים מהכנרת הוברחו לירושלים בתחבורה ציבורית



אוטובוס שעשה את דרכו מהתחנה המרכזית בטבריה לירושלים, נעצר לבדיקה ביטחונית שגרתית במחסום א- זעים בכניסה לירושלים, במהלך הבדיקה נמצאו בתא המטען של האוטובוס כ- 60 ק"ג דגים שהוברחו בתחבורה ציבורית, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת דגים.

פקחי משרד נדהמו לתפוס אמש כ- 60 ק"ג דגים שהוברחו בתחבורה ציבורית, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת דגים. אוטובוס שעשה את דרכו מהתחנה המרכזית בטבריה לירושלים, נעצר לבדיקה ביטחונית שגרתית במחסום א- זעים בכניסה לירושלים.

במהלך הבדיקה נמצאו בתא המטען של האוטובוס קרטונים שעוררו את חשדם של פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ושוטרי משמר הגבול בעוטף ירושלים, לאחר בדיקת הקרטונים נתגלו כ- 60 ק"ג דגים במצב שאינו ראוי למאכל אדם והמסכן את בריאות הציבור. הדגים הוברחו מהכנרת לירושלים, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת דגים.


הנוסעים הועברו לאוטובוס אחר להמשיך את נסיעתם. הנהג הינו תושב טבריה, בשנות ה- 40 לחייו, עוכב לחקירה והדגים הועברו להשמדה בצו  ווטרינר.

על פי חקירה ראשונית, הנהג הודה בהברחה ונמצא כי הדגים יועדו למכירה בחנויות בעיר ירושלים.
מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "מתפיסה לתפיסה, אנו רואים כי המבריחים משכללים את דרכי ההברחה, ובכך עלולים לסכן את בריאות הציבור, כמו כן לקראת חגי תשרי אנו עדים לעלייה בניסיונות ההברחה של מוצרים מן החי".
במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש דגים ומוצרים מן החי, במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח.

 

התמונות באדיבות: דני אורלנסקי, משרד החקלאות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה