נשות הכותל החלו בשביתת מחאה ברחבת הכותל



השביתה תמשך 24 שעות בסמוך לדגלי הלאום ברחבת הכותל. זאת בתגובה להצעת מזכיר הממשלה להקצות רחבת תפילה במתחם קשת רובינזון, המרוחק מהרחבה המרכזית ולא מאפשר גישה ישירה אל הכותל. "הבריונות פה חצתה את הגבול" אומרת ענת הופמן, יו"ר הארגון, ומזמינה להגיע ולתמוך במאבק על תפילה פלורליסטית בכותל המערבי

מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להציג היום (א) לממשלה תוכנית לסיום הסכסוך בין נשות הכותל, המשתייכות לזרם האורתודוקסי, לבין הזרם האורתודוקסי שאינו מתיר את תפילתן ברחבת הכותל. על פי הצעת מנדלבליט  יוקצה מתחם קשת רובינזון לתפילת נשות הארגון. המתחם יוגדר מתחם לתפילה שוויונית, שם יורשו הנשים לנהוג על פי מנהגיהן בהם התעטפות בטלית וקריאת התורה.

אלא ש"נשות הכותל" לא מרוצות מההצעה. על פי פסיקת בית המשפט המחוזי תפילתן אינה נחשבת פוגענית או מזיקה. על פי קביעתו של השופט משה סובל, מעולם לא הוצא צו המייחס לתפילת נשות הכותל אחריות פלילית, ולפיכך אין יסוד למעצרן.עוד קבע השופט סובל, כי נשות הכותל לא הפרו את "מנהג המקום" שכן יש לייחס למונח זה פרשנות לאומית ופלורליסטית ולאו דווקא אורתודוקסית.

אך פסיקתו של סובל ניתנה בחודש אפריל, ארבעה חודשים עברו והקונפליקט לא שקט. מאות גברים חרדים ותלמידות הסמינרים, מגיעים מדי ראש חודש לרבת הכותל בכדי למנוע ולהתנגד, לעיתים אף באלימות, לתפילת "נשות הכותל".

מטרת המתווה שיציג היום מנדלבליט, הוא לפטור אחת ולתמיד את ההתנגשות בין שני זרמי האמונה ביהדות, אך מתחם קשת רובינזון נמצא רחוק מהרחבה הגדולה והמוכרת ואינו מספק את בנות הארגון הרפורמי. "מדובר במתחם קטנטן" אומרת ענת הופמן בראיון לרדיו ירושלים "זה שטח קטן ומוגבה שנראה כמו במה של כוכב רוק ומעליה מרפסת שיזוף גדולה, שם אנחנו אמורות להתפלל, וודאי שלא ניתן לגעת בכותל מהמקום הזה".

נוכח ההצעה הנוכחית יתכנסו הערב נשות הארגון ברחבה המרכזית של הכותל המערבי, לשביתת   מחאה שתחל בשעה 18:00 ותמשך  24 שעות. "הבריונות פה חצתה את הגבול" אומרת הופמן ומזמינה את כל תומכי הארגון להגיע ולהצטרף למחאת הארגון.

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה