האוניברסיטה העברית במקום ה-1 בישראל ובמקום ה-59 בעולם



האוניברסיטה העברית בירושלים דורגה במקום הראשון בישראל ובמקום ה-59 בעולם ברשימת 100האוניברסיטאות הטובות בעולם בדירוג הנערך על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית בשנחאי אשר התפרסם הבוקר ונחשב לדירוג האוניברסיטאות האובייקטיבי והחשוב בעולם האקדמיה.

האוניברסיטה העברית בירושלים
מאז שנת 2003, השנה בה החל להתפרסם דירוג שנחאי, האוניברסיטה העברית בירושלים נכנסה כל שנה לרשימת 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם, כאשר בשנה הראשונה לפרסום הדירוג הופיעה האוניברסיטה במקום ה-94 , ומאז טיפסה 35  מקומות בדירוג. לאורך כל השנים זכתה האוניברסיטה העברית בדירוג הגבוה ביותר מקרב כל האוניברסיטאות בישראל. 

נוסף על האוניברסיטה העברית נכנסו השנה לדירוג 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם גם הטכניון במקום ה-77 וגם מכון וייצמן במקום ה-92. את המקום הראשון ברשימה תופסת כמדי שנה הארוורד, ולאחריה מופיעות ברשימה סטנפורד, אוניברסיטת ברקלי, MIT וקיימברידג'. הדירוג מפרט את 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם ואת שאר האוניברסיטאות מדרג לפי מקבצים: אוניברסיטת תל אביב דורגה בין 150-101 אוניברסיטאות הטובות בעולם, אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב דורגו בין 400-301 האוניברסיטאות ואוניברסיטת חיפה בין 500-401 האוניברסיטאות.

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון אמר: ''אני גאה שכמה מאוניברסיטאות המחקר של ישראל נמצאות במקומות בולטים בדירוג בינלאומי חשוב זה ושמח שגם השנה זוכה האוניברסיטה העברית להכרה בתור האוניברסיטה המובילה בישראל. העובדה שהאוניברסיטה ממשיכה להיות מדורגת כה גבוה היא עדות לעבודה הקשה של חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה ולחתירתם הבלתי מתפשרת אחר מצוינות אקדמית". עוד הוא מוסיף "בהסתכלות כוללת וארוכת שנים, אין ספק כי האוניברסיטה העברית מבצרת את מעמדה הבינלאומי בתור אוניברסיטה משמעותית וחשובה. שאיפתנו היא לראות את האוניברסיטה מוכרת בין האוניברסיטאות הטובות בעולם,  אך הדבר תלוי רבות בהמשך הזרמת תקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה והשקעה באוניברסיטאות המחקר בישראל ובהמשך שיתוף הפעולה עם מוסדות מחקר וגופים בינלאומיים".

אוניברסיטת ג'יאוטונג שנחאי סוקרת בכל שנה יותר מ-2,000 אוניברסיטאות מכל רחבי העולם ומדרגת את 500 הטובות שבהן. הדירוג נעשה לפי אמות מידה כמו מספר המחקרים שראו אור בכתבי עת מדעיים, מספר חתני פרס נובל, החוקרים המצוטטים ביותר ב-21 תחומים שונים וההישגים האקדמיים של האוניברסיטה ביחס לגודלה. האוניברסיטה העברי מדורגת במקום ה-17 בעולם במספר הבוגרים שלה שזכו בפרסי נובל ופילדס ובמקום ה-39 בעולם במספר אנשי הסגל שלה שזכו בפרסים אלו.

 

התמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה