שניים מבוגרי מהאוניברסיטה העברית בצמרת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המבטיחים ביותר בעולם



פרופ' ג'ף רוזנשיין, שעומד בראש בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית והמדריך של השניים אמר: "ההישג המרשים של השניים מעיד על הרמה העולמית של חקר האינטליגנציה המלאכותית באוניברסיטה העברית .

האוניברסיטה העברית בירושלים
השניים  הם ד"ר אביב זהר, מרצה בכיר בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה וד"ר אריאל פרוקצ'יה, אסיסטנט פרופסור באוניברסיטת קרנגי מלון שבפנסילבניה שניהם בוגרי האוניברסיטה העברית . הרשימה המכונה AI’s 10 to Watch התפרסמה השבוע על ידי אגודת IEEE, אגודה מקצועית בינלאומית של העוסקים בהנדסת חשמל ובאלקטרוניקה המונה יותר מ-400,000 חברים. מדי שנתיים בוחרתIEEE  עשרה חוקרים צעירים שסיימו את עבודת הדוקטורט שלהם בחמש השנים האחרונות ולמרות גילם הצעיר הספיקו להעניק תרומה של ממש למחקר התיאורטי והמעשי בתחום מדעי המחשב. האוניברסיטה העברית היא מוסד המחקר היחיד בישראל שחבר סגל או בוגר שלו מופיעים ברשימה. בין האוניברסיטאות שלהן נציגים ברשימה: הארוורד, MIT ובראון. מלבד ד"ר זהר, רק חוקר אחד מהרשימה, הפועל באוניברסיטת טסינגוה בבייג'ינג, אינו משתייך למוסד אמריקאי. 

ד"ר אביב זהר הוא מרצה בכיר בבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב ע"ש רחל וסלים בנין באוניברסיטה העברית. עם תום לימודי הדוקטורט נסעלעמק הסיליקון לפוסט דוקטורט במעבדות מייקרוסופט ובשנה שעברה חזר לאוניברסיטה העברית. זהר עוסק בבינה מלאכותית העוסקת במערכות שמספר רב של תוכנות חכמות פועלות בהן.

פרופ' אריאל פרוקצ'יה הוא פרופ' אסיסטנט מהחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קרנגי מלון. עם תום לימודי הדוקטורט עשה  פוסט דוקטורט במעבדות מייקרוסופט בישראל ובהארוורד. פרוקצ'יה מתמחה בבחירה חברתית חישובית ובתורת המשחקים האלגוריתמית. 

פרופ' ג'ף רוזנשיין, שעומד בראש בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית והנחה את עבודת הדוקטורט של שני החוקרים אמר:" אני גאה שהייתה לי הזכות להיות המנחה של שניהם ושמח שהמעבדה שבראשה אני עומד התברכה בסטודנטים כה מצוינים. אביב ואריאל הרוויחו ביושר את ההכרה שזכו לה  כעת מ-IEEE ואין ספק שהם מביאים כבוד גדול לכולנו".
 
התמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה