שבועיים לשנת הלימודים: אי ודאות ברנה קסין



בית המשפט החליט כי עד שלא תהיה החלטה סופית לגביי העמותה שתנהל את בית הספר, נכון לעכשיו יוסר צוו המניעה. שבועיים לפתיחת שנת הלימודים והמורים דואגים להשלמת כספי הפנסיה.

לפני כחודש הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו מניעה להעברת ניהול בית הספר רנה קסין לרשת בתי הספר "דרכא", שזכתה במכרז על ניהול בית הספר.
צו המניעה הוצא בעקבות עתירה שהגישו שתי הרשתות שהפסידו במכרז, "עתיד" ו"טומשין". לטענתן, הרשת זכתה במכרז בדרכים לא כשרות.

לאחרונה, החליט בית המשפט כי עד שלא תהיה החלטה סופית לגביי איזה עמותה תנהל את בית הספר, יוסר צוו המניעה על בית הספר. זאת על מנת שהרשת תתכונן לשנת הלימודים הקרבה.
כעת שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים נמצאים מורי ומורות רנה קסין בחוסר ידיעה.
מורי בית הספר התארגנו לאחורנה, מהחשש שהמעסיק האחרון שניהל את בית הספר, אגודת רנה קסין, יעזוב ללא העברת כספי הפנסיה שלהם.
כעת המורים אמורים להתכונן לפתיחת שנת הלימודים אך נאלצים לדאוג לעתידם.
מהעירייה נמסר כי "עירית ירושלים מודעת למצבה של עמותת רנה קסין והחלה כבר לפני למעלה משנה לפעול על מנת להביא לתיקון הליקויים בפעילות העמותה. לאור הבעיות שנוצרו בעמותה לאורך השנים, העירייה פעלה לגיוס מנכ"ל חדש שנכנס לתפקיד בחודש האחרון. הנהלת העירייה יחד עם המנכ"ל החדש פועלים במרץ ובנחישות למציאת פתרונות לבעיות הכספיות של העמותה ולהסדרת כל פעילותה לרווחת המורים והעובדים בה".
מלילי בן עמי הקואליציה להעסקה ישירה בחינוך, נמסר כי ההתנהלות של עיריית ירושלים בפרשיות בה"ס רנה קסין ובה"ס זיו ומרקס מעידה על חלמאות ועל חוסר מקצועיות. העובדה היא שאנו שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים והמורות והמורים עדין שרויים בחוסר ודאות לגבי זהות המעסיק שממנו הם אמורים לקבל  משכורת. חינוך יש לנהל ביציבות ובחשיבה לטווח הארוך ולא בדרך של כיבוי שרפות. בשנים האחרונות התרענו על ההעסקה הפוענית של צוות ההוראה בירושלים, ולצערנו במקרה של בה"ס רנה קסין העירייה איכזבה שוב. בפני העירייה עמדה האפשרות להעביר את כל מורות ומורי בה"ס להעסקה ישירה עי העירייה או לחילופין להוציא מכרז ולהעביר את המורות והמורים מיד ליד, מבעלות לבעלות. העירייה בחרה באפשרות השניה ועשתה זאת מעל ראשם של המורים וללא שיתופם בהחלטות. מה יקרה כאשר יצא מכרז חדש בעוד כמה שנים? האם שוב כל מורי רנה קסין יעברו לידי מעסיק אחר? זו לא דרך לנהל מערכת חינוך יציבה ועל עיריית ירושלים לעשות בדק בית מקיף ולקחת אחריות ישירה על החינוך הציבורי באמצעות העסקה ישירה של כל המורות והמורים בירושלים.
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה