החשוד בריגול למען איראן הוא יצחק ברגל



כתב האישום נגד ברגל הוגש כבר לפני שבוע ואמש התיר בית המשפט המחוזי לפרסם את שמו.סגן נשיא בית המשפט המחוזי, יעקב צבן, דחה את בקשתו של החשוד, יצחק ברגל, להישלח לבדיקה פסיכיאטרית, והאריך את מעצרו עד תום ההליכים

יצחק ברגל, בן 47, תושב העיר ואזרח ישראל המשתייך לזרם "נטורי קרתא", נאשם בניסיון ריגול למען איראן. כתב האישום חשף כי ברגל הביע נכונות "לרצוח ציוני", ו"לעזור באיסוף דברים קטנים על מדינת ישראל".

ברגל, בעל משפחה ובעל  עסק עצמאי. בעברו היה יצחק ברגל חילוני, התגייס לצבא אך שוחרר בגלל  "אי התאמה" , לאחר מכן הצטרף ל "נטורי קרתא".

על פי כתב האישום שהגישה נגדו הפרקליטות בשבוע שעבר, החליט  ברגל ליצור קשר עם נציגי הממשל האיראני ולהציע את עצמו לשירותם, לאסוף מידע מודיעיני על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם בעקבות כך, הנאשם בדק באינטרנט באילו מדינות נמצאות שגרירויות של  איראן. כשנודע לנאשם שבברלין שבגרמניה יש שגרירות לאיראן, הוא רכש כרטיס טיסה.

 בינואר 2011 טס הנאשם מישראל לברלין. יומיים לאחר הגעתו, התייצב הנאשם בשגרירות, פנה לפקיד בכניסה ואמר לו שהוא ישראלי שמעוניין לשוחח איתם. לבקשת הפקיד, הנאשם מסר לו את דרכונו כשבאותה עת לבש חולצה לבנה, מכנסיים שחורים, ציצית וחבש כיפה.הפקיד הנחה את הנאשם להיכנס לשגרירות, שם פגש הנאשם 3 אנשים שזהותם אינה ידועה.אחד מהם הציג עצמו בשם "האג'י באבא". הנאשם סיפר לאיראנים כי הוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא", והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת קיומה של מדינת ישראל ושאיפתו להחלפת השלטון הקיים בשלטון של "גויים", והציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעין על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם

 במהלך השיחה עם הנציגים האיראניים טען הנאשם כי אינו מעוניין במקלט מדיני, וכי הוא אף מוכן לרצוח ציוני.בתום הפגישה, האיראנים מסרו לנאשם שעליהם לערוך בירור מול גורמים נוספים בדרגים גבוהים יותר. "האג'י באבא" מסר לנאשם פתק שעליו רשומה כתובת דואר אלקטרוני וסיסמא והנחה אותו להיכנס לתיבת הדוא"ל, שם תמתין לו הודעה מטעם האיראנים. בנוסף, הנחה את הנאשם שיעמוד איתם בקשר טלפוני באמצעות מספר הטלפון של השגרירות.

בסוף חודש ינואר שב הנאשם לישראל. לאחר חזרתו לארץ, בדק הנאשם את תיבת הדוא"ל מספר פעמים בבית קפה אינטרנט בירושלים. וניסה ליצור קשר טלפוני עם "האג'י באבא", שעקבותיו נעלמו.הנאשם נחקר על ידי יחידת לה"ב 433- יאחב"ל והשב"כ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה