תמרורי רצפה ענקיים וידידותיים לסביבה יעטרו את רצפת תחנות קווי הלילה בירושלים, גבעת זאב, בית שמש ומעלה אדומים



משרד התחבורה החל בפרויקט ניסיוני חדשני וראשון מסוגו של סימון תחנות קווי הלילה, באמצעות "תמרור רצפה" גדול. הפרויקט יבוצע תחילה בתחנות קווי הלילה העיקריות ב-17 ערים שהן כרבע מהרשויות בהן פועלים קווי הלילה. בשלב הראשון יסומנו כ-400 תחנות אוטובוס בכל רחבי הארץ.

במהלך השבוע הקרוב יסומנו 184 תחנות בירושלים, גבעת זאב, בית שמש ומעלה אדומים בהן עוברים קווי הלילה בתמרורי הרצפה הענקיים.
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי הפרויקט נועד להגביר את מודעות בני הנוער לפעילותם של קווי הלילה בעירם ולהמחיש את קרבת השירות הלילי לאזורי המגורים ולמוקדי הבילוי. "לקווי הלילה חשיבות בטיחותית וחברתית גדולה מאין כמוה, המחקרים האחרונים הוכיחו כי בערים שבהן פעלו קווי הלילה פחת מספר התאונות והנפגעים. אנו מפעילים שירות חשוב ויעיל ואני קורא לצעירים לנסוע בקווי הלילה, לשמור על חייהם וגם לחסוך באמצעותם בהוצאות הנסיעה", הוסיף השר כץ.

כאמור, במהלך השבוע הקרוב יסומנו 184 תחנות ברחבי ירושלים, גבעת זאב, בית שמש ומעלה אדומים בהן עוברים קווי הלילה בתמרורי הרצפה הענקיים.
תמרור הרצפה הענק, שהנו בגודל 1.2 X1.2 מטרים, מורכב מלוגו קווי הלילה – דמות הינשוף המוכרת וכן מקוד QR הניתן לסריקה במכשירים סלולאריים חכמים. הקוד יוביל ישירות לאתר קווי לילה בו יוכלו המשתמשים לקבל באופן מידי את המידע המלא על כל קווי הלילה הפועלים בעיר ובכל הארץ, כולל מסלולי הנסיעה ולוחות זמנים. תמרור הרצפה נצבע בטכניקה מיוחדת ובצבעים ידידותיים לסביבה, העשויים על בסיס חלב וחימר, וניתנים להסרה על ידי התזת מים בלחץ.
במהלך הימים הקרובים יסומנו מאות תחנות אוטובוס בכל רחבי הארץ, בהן עוברים קווי הלילה. הנוסעים והבליינים יוכלו לסרוק את קוד ה-QR ולקבל את כל המידע על קווי הלילה בעירם.
יצויין כי זאת השנה השביעית שבה מפעיל משרד התחבורה את קווי הלילה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד החינוך, הרשויות המקומיות וחברות התחבורה הציבורית.  
דרור גנון, סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ציין כי בשנה האחרונה נסעו בקווי הלילה כ-650 אלף צעירים. "אנחנו מאמינים שמספר זה ילך ויגדל השנה, גם בזכות סימון התחנות בתמרורי הרצפה,  שימחישו לצעירים נוספים עד כמה הקווים קרובים לביתם ונוחים לשימוש" הוסיף גנון.
קווי לילה הינם קווי תחבורה ציבורית הפועלים מאזורי המגורים אל מוקדי הבילוי ובחזרה, מחצות ועד 04:00 בבוקר ובמחיר נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית. הפרויקט נוסד במטרה לאפשר לצעירים בכל הארץ לצאת לבלות ולחזור הביתה בשלום, בלי להסתכן בנהיגה בשכרות, התנהגות מסוכנת בדרכים, לקיחת טרמפים ובלי להוציא סכומי כסף נכבדים על דלק, וחניה.
שר התחבורה הנחה השנה את משרדו להמשיך ולהרחיב את פרויקט קווי הלילה לערים נוספות, תוך מתן בדגש על אזורי הפריפריה, כך שהשנה פועלים 56 קווי לילה בכ-65 ערים ורשויות מנהריה ועד אילת, ובהן גם טבריה, ערד, דימונה, עפולה ועוד.
 
תמונה: דן פורגס וגרין גרפיטי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה