לאחר 11 שנים נמצא פתרון לסניף מחנות העולים בארמון הנציב



אין ספור פניות ותלונות של חניכי תנועת הנוער הונחו בשנים האחרונות על שולחן העירייה. סניף "המחנות העולים" העירוני, שוכן במשך 11 שנים בשכונת ארמון הנציב, במבנה שהוסב משירותים ציבוריים עבור פעילות בני הנוער. בימים האחרונים, הגיעה הבשורה, הסניף יועבר לשטח בית הספר סליגסברג, באגף נפרד עם כניסה עצמאית, חללי פעילות וחצר

תנועת הנוער "המחנות העולים" החלה את פעילותה בשכונת ארמון הנציב, לפני אחת עשרה שנים ושוכנה במבנה ישן, ששמש שירותיים ציבוריים והוסב לפעילות התנועה. בסניף פועלים כיום כ-100 חניכים וחניכות, שסבלו מתנאי פעילות מתסכלים.

העירייה תסב משאבים לטובת שיפוץ האגף והחצר, הקמת שירותים והנגשת שביל הכניסה. אגף זה ישמש את התנועה במשך השנים הקרובות עד אשר תיכנס התנועה למבנה קבע חדש שיבנה בשכונה.

תלונות רבות נאגרו לאורך השנים הרבות, בהם סבלו החניכים מתנאים ירודים: "אני מור כהן משכונת ארמון הנציב בירושלים חניכה בתנועת הנוער המחנות העולים ושנה הבאה גם מדריכה. רציתי לספר לך על המחנה של המחנות העולים המבנה שלנו שימש בעבר שירותים ציבוריים וכבר 11 שנים שאנחנו מודרכים שם בתנאים לא ראויים לתנועת נוער".

כך כותבת מור לראש העירייה, וגם תוקפת: "לפני הבחירות הקודמות לראשות העיר ביקרת אצלנו במחנה והבטחת לנו מבנה חדש, משופר עם תנאים טובים יותר, מאז כלום לא השתנה ואנחנו עדיין מודרכים באותו מבנה. יש לי שאלה אלייך- לא אכפת לך?! לא אכפת לך מהחינוך והערכים שאנחנו לא יכולים להעביר במחנה הזה?? לא אכפת לך מ120  חניכים שעוברים כל שבוע פעולה במבנה לא ראוי?? לנו כן אכפת, היינו שמחים אם היית מקיים את ההבטחה שלך ומקים לנו מחנה ראוי".

את מכתבה של מור פרסמה בשבוע שעבר חברת מועצת העיר, מירב כהן, המחזיקה גם בתיק הנוער. בדף הפייסבוק שלה כתבה מירב: "מאז שנכנסתי לתפקיד מחזיקת תיק הנוער בעיריית ירושלים (לפני כשנתיים) אני מנסה לעזור לתנועה לקבל מהעירייה מבנה ציבור נורמלי שיכבד אותם (ואת העירייה) ויאפשר להם לקיים פעילות כמו שצריך.
לאורך השנים קיבלנו הבטחות כאלה ואחרות, אבל דבר לא קרה בשטח". 

נראה שהלחץ שהופעל בשבועות האחרונים השיג את מטרתו, עיריית ירושלים גיבשה לאחרונה פתרון המסדיר מבנה חדש לפעילות סניף תנועת הנוער "מחנות העולים" בשכונת ארמון הנציב. בנוסף מתחייבים בעירייה להשקיע בשיפוץ מבנה הפעילות הישן הסובל מבעיות לטובת התנועה.

העברת הסניף מתאפשרת בעקבות הסכמתו של תומר אושרי, מנהל ביה"ס סליסגברג, שנאות לשכן בשטח בית הספר את סניף תנועת הנוער, כחלק מהובלת קו קהילתי ומחויב לערכיות.

ראש העיר, ניר ברקת, אמר בעקבות גיבוש הפיתרון כי "הנוער של העיר הוא העתיד שלנו ותנועות הנוער הם החממה של המנהיגות הציונית העתידית של העיר. אנו מאמינים בנוער הירושלמי ונמשיך לחזק ולתמוך בתנועות הנוער וביחידות הנוער השכונתיות".

 

 

צילום:פלאש90, אילוסטרציה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה