"נהג! דלת אחורית!"



הבוקר(יום ב')ברחוב אגריפס 95 בירושלים, פעילי תנועת "התעוררות" וארגון "15 דקות" העלו נוסעים לאוטובוסים מכל הדלתות- ולא רק מהדלת הקדמית, במטרה לקצר את זמני הנסיעה כשהם לבושים במדים של פקחים.

תחת הכותרת "נהג! דלת אחורית!", הפעילים, לבושים בבגדי פקחים ומצוידים במשרוקיות, העלו את הנוסעים מכל הדלתות כדי לקצר את זמן ההמתנה וההגעה הארוכים. ההפגנה התקיימה בעקבות סירובה של אגד להתקין מכשירים אוטומטיים בדלתות האחוריות לקריאת כרטיסי הרב קו שיאפשרו לנוסעים לעלות במהירות ובנוחות מאחור. לטענתם, בזמן שאגד מתעקשת על מכשירים מיושנים, שר התחבורה ישראל כ"ץ לא מורה לאגד לקיים את התחייבויותיה לציבור בנושא.

כיום, העלייה לאוטובוסים אפשרית רק בדלת הקדמית, ובשל מכשור מיושן של אגד ישנם עיכובים ארוכים בעלייה לאוטובוס, פקקים ואובדן כסף למשק כולו. קיצור של דקה בכל עלייה לאוטובוס בירושלים, תחסוך כ-100,000 ש"ח ביום וכ-110,000,000 ש"ח לשנה למשק הישראלי.

גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות: "לא ייתכן שאגד ומשרד התחבורה ימשיכו בסחבת על חשבון זמנו היקר של הציבור. אגד חייבת להצטייד במכשירים אוטומטיים ומהירים שיאפשר עלייה מהירה מכל הדלתות באוטובוסים, כפי שכבר קורה ברכבת הקלה, באוטובוסים בתל אביב והחל מאוגוסט גם במטרונית בחיפה. הבטיחו לציבור עלייה מדלתות אחוריות בירושלים כבר לפני שנה, ובינתיים כולנו משלמים את המחיר בזמני עלייה ארוכים לאוטובוסים."

יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ': עלייה מדלתות אחוריות תחסוך זמן רב לנוסעים בתחבורה הציבורית ותהפוך אותה לאטרקטיבית ויעילה יותר – לטובת הציבור כולו. ירושלים משופעת בפקקים ובבעיות תחבורה. עלינו למצות כל מהלך שישפר את ההתנהלות התחבורתית, ועלייה מאחור תהווה שיפור פשוט ומשמעותי."

 

התמונה באדיבות ארגון 15 דקות ותנועת התעוררות.


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה