מפקחי משרד האנרגיה והמים החרימו 35 בלוני גז מסוכנים שהתגלו בירושלים



רכב מסחרי שחנה בסמוך לגן ילדים אחסן בצורה רשלנית ומסוכנת 28 מכלי גז. בסמוך אליו נמצאו 7 בלוני גז נוספים. פעילות משרד האנרגיה והמים יחד עם חבלני המשטרה מנעה אסון באזור.

מפקחי אגף פיקוח ובטיחות במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים פתחו השבוע במבצע אכיפה נרחב בירושלים, במסגרתו הוחרמו 35 בלוני גז בישול, אשר היוו סכנה לתושבים. מבצע האכיפה, המתבצע בעיקר בשכונות חרדיות בירושלים, נערך כנגד פעילות בלתי חוקית בתחום של מסחר, אחסון ושווק בגז בישול.

המפקחים איתרו ברחוב ישא ברכה בירושלים רכב מסחרי מסוג ניסן, שחנה בצמוד לבנייני מגורים וגן ילדים, והכיל 27 מכלי גז לאחסן בעלי קיבולת אחסון של12 ק"גכל אחד ועוד מיכל גז בעל קיבולת של 48 ק"ג. סך הכל אוחסנו ברכב בצורה מסוכנת ביותר, כמות של 372 ק"גגפ"מ (גז בישול), ללא עמידה בנהלים ובהוראות הבטיחות וללא המצאות ציוד לכיבוי אש כנדרש. משטרת ישראל הוזעקה למקום וחבלן משטרה סייע בפינוי הבלונים המסוכנים מהמקום. המפקחים ציינו כי המכלים נמצאו במצב שכיבה בתוך רכב סגור בחום הלוהט של הקיץ ובתוך סביבה צפופה מאוד של אוכלוסיה- מה שיכל להוביל לאסון גדול.

בקרבת הרכב, במרחק של שני מטרים בלבד מגן הילדים, נמצאו 4 מכלי גז בעלי קיבולת של12 ק"ג כל אחד ועוד 3 מכלי גז בקיבולת 48 ק"ג. השמות שהיו מוטבעים על מכלי הגז היו של חברות שונות, כאשר חלק מהמכלים היו ללא ברז תקני וללא סימון כנדרש. המפקחים פעלו לסילוק המכלים מהמקום. בעקבות האירוע ניפתח תיק חקירה פלילי ובסיום החקירה יוגשו כתבי אישום כנגד המעורבים במקרה.

מבצע האכיפה יימשך בימים הקרובים ובמסגרתו מפקחי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים יפעלו נגד יעדים ומקומות בהם קיים חשש לטיפול בלתי מוסמך בגז בישול. במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים מדגישים כי אחזקת מכלי גפ"מ באופן מאולתר עלולה לסכן את המעורבים במעשה וכן את הנמצאים בקרבתם, וקוראים לציבור לגלות ערנות בשימוש במיכלי גז שאינם תקינים ולהתריע על כל חריגה מסוג זה.

במשרד האנרגיה מדגישים כי חשוב שהציבור יידע כי תופעת רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה תופעה מסוכנת ביותר, שאינה חוקית. לשם אספקת גז בטיחותית, אמינה וחוקית, משרד האנרגיה והמים ממליץ לציבור הרחב להתקשר אך ורק עם ספק גזמורשה, מבין אלו המופיעים ברשימת ספקי הגז המורשים בישראל ומפורסמת באתר משרד האנרגיה והמים. לכל צרכן עדיף לשלם את הסכום הנדרש עבור מיכל גז תקני, לקבל אחריות וביטוח עבורו (אשר אינה ניתנת במקרה ומיכל הגז נרכש מגורם שאינו מוסמך( וחשוב מכל- להימנע מסכנה בטיחותית וממשית לחייו ולחיי סביבתו.

בנוסף, חשוב לציין כי אין באפשרותו של צרכן הרוכש מיכל גז פיראטי לדעת מהי כמות הגז הקיימת במיכל שרכש. בחלק מהמקרים, מעבר לסיכון הבטיחותי הקיים, כמות הגז הקיימת במיכלי הגז שנרכשים מגורמים שאינםמורשים- פחותה משמעותית מהכמות הנדרשת ומהכמות עליה הצרכן סבור שהוא משלם.

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום: "אנחנו במשרד האנרגיה והמים פועלים לעצור פעילות לא חוקית של ספקי גז פיראטיים כדי לשמור על בטיחותם של האזרחים. אנחנו מציבים את הצרכן במרכז ופועלים גם לקדם את התחרות בין הספקים המורשים שקיימים בשוק ועל מנת להוזיל את עלויות הגז הביתי לכל צרכן וצרכן״

מבצע האכיפה יימשך בימים הקרובים ובמסגרתו פקחי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים פועלים נגד יעדים ומקומות בהם קיים חשש לטיפול בלתי מוסמך בגז בישול. במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים מדגישים כי אחזקת מיכלי גפ"מ (גז בישול) באופן מאולתר עלולה לסכן את המעורבים במעשה ואת הנמצאים בקרבתם, וקוראים לציבור לגלות ערנות בשימוש בגז ולהתריע על כל חריגה.

תמונה: באדיבות משרד האנרגיה והמים

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה