חייל חרדי הותקף על יד עשרות מפגינים במאה שערים



ברחוב גמזו בשכונת מאה שערים, הותקף חייל חרדי על ידי כמה עשרות חרדים. הוא נמלט אל תוך מבנה והזעיק משטרה. הכוחות פרצו פנימה וחילצו אותו לאחר שהסיר את מדי הצבא. ההמון יידה אבנים לעבר הכוחות, שפיזרו את ההפגנה. ארבעה נעצרו בחשד להפרות סדר

חייל חרדי נאלץ להמלט אל תוך מבנה והזעיק כוחות משטרה, לאחר שביקש לבקר את משפחתו במאה שערים, ונקלע לעימות אלים במחאה על גיוס החרדים לצבא. המפגינים יידו אבנים, לעבר הכוחות וקראו בקריאות גנאי בהם "חרד"ק" , ביטוי המתאר "חרדי קל דעת" המתגייס לשירות צבאי.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "תקיפת החייל החרדי והשוטרים בירושלים היא מעשה בזוי ונתעב שמחייב טיפול ביד קשה. אסור לנו לאפשר שבריונים אלימים יאיימו על שלומם של צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל, ויש למצות איתם את הדין עם אפס סובלנות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את האירוע, לדבריו: " ננקוט יד קשה נגד מי שמנסה להטיל אימה על אזרחים שממלאים את חובתם למדינה. התשובה הטובה ביותר לפורעי החוק הללו, היא מספר המתגייסים החרדים שגדל משמעותית בשנים האחרונות ויגדל עוד יותר בזכות ההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע על הגברת השוויון בנטל".

גם יושב ראש מפלגת ש"ס, אריה דרעי, הגיב לתקיפה "אני חש זעזוע ושאט נפש ממעשיהם של נערי שוליים קיצוניים שפגעו הערב ללא בושה וחמלה בחייל יהודי. דרכם לא דרכנו".

 

צילום:פלאש90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה