הנערים שתקפו ערבים בכיכר החתולות נשלחו לכלא



הליכי המשפט של שלושה מתוך תשע הנאשמים בפרשת תקיפת הערבים בכיכר ציון אשתקד, ובהם תקיפתו החמורה של ג'מאל ג'ולאני, הגיעו אמש לסיום. השופט יעקב צבן קבע כי "כאשר המון מסתער על אדם בודד, אין אלא לכנות את המעשה כלינץ'" והטיל על הנערים עונשי מאסר

שלושה נערים שהיו מעורבים בפרשת תקיפת צעירים ערבים, ובהם ג'מאל גו'לאני שאושפז במצב קשה, נשלחו אתמול (ב') לכלא. השלושה ירצו עונשי מאסר בפועל בפרקי זמן שונים, בהתאם לעברם הפלילי ומידת מעורבותם בתקיפה. נער שהיה מעורב בתקיפת הערבים המוקדמת וגם בתקיפתו של ג'ולאני, ירצה שמונה חודשי מאסר, נער נוסף שהיה מעורב בתקיפה המקדימה בלבד ירצה תקופה של שלושה חודשים בכלא, ואילו הנאשם השלישי שהיה מעורב באירועים אך לא תקף באופן פיזי, ירצה חודש מאסר בפועל.

השופט יעקב צבן, קבע בהכרעתו כי  "עם שסבל במשך דורות פוגרומים ו"פרהוד" (בעירק 1941), אינו יכול לקבל או לסבול, מהלך גזעני נפשע כזה, אשר אך כפסע בינו לבין תוצאה קטלנית". עוד הוסיף כי " בני נוער רבים ישבו בכיכר מרכזית בירושלים, בה הם אמורים לבלות, ליהנות, לקנות, לאכול ולשתות וכאשר הוצתה הלהבה באמירה גזענית, היא הפכה במהרה לאש לוחכת שהלהיבה עשרות שפרצו בזעקות גזעניות פסולות ואסורות"

עד כה, נחתמו שבעה הסדרי טיעון עם התוקפים בכיכר ציון, שהואשמו בהסתה לאלימות ותקיפה בנסיבות מחמירות מתוך גזענות. כתבי האישום מבדילים בין עבירות של מעורבות פיזית בתקיפה לבין הלהטה והסתה מילולית לאלימות, כמו כן מבחינים כתבי האישום בין התקיפה המקדימה, בה לא נזקקו הצעירים הערבים שהותקפו לטיפול רפואי, לבין תקיפתו של ג'מאל ג'ולאני, שנפצע באורח קשה. לדברי השופט "הנערים החליטו שג'ולאני אינו אדם אלא חפץ שניתן לעשות בו כרצונם".

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה