"מחנכים מסביב לשעון"



לראשונה, בישראל נחתמה אמנה בנושא "מחנכים מסביב לשעון", הקוראת לקידום חינוך ערכי וחברתי של בני הנוער, בחופשת הקיץ כמו במהלך ימות השנה.

שר החינוך, שי פירון ציין כי במסגרת התוכנית "מחנכים מסביב לשעון" – תעבוד מערכת החינוך  באופן הוליסטי – משרד החינוך, השלטון המקומי וההורים יהיו אחראיים על הילדים גם בקיץ, גם בחורף, גם ביום וגם בלילה, בשעות הלימודים ואחרי שעות הלימודים. "הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להחזיר את החלום למערכת החינוך, החלום של יצירת חברת מופת שתהיה במוקד השיח של מורי ישראל. אני מצפה מהמורים לדרוש מהתלמידים חשיבה יצירתית ולא דקלום, לדרוש מוסריות, להתנדב יותר וכשהילד יגיע לחופש הגדול, אני מקווה שהוא יבין שהוא לא נמדד רק בציונים.  מערכת החינוך היא שליחות, היא לא מקום עבודה".

באמנה המשותפת נאמר כי "ילדים ובני נוער הם המשאב האנושי החשוב ביותר לעתיד החברה ולעתיד מדינת ישראל. מתוך תחושת אחריות לאומית, משרד החינוך, הרשויות המקומיות וארגון ההורים הארצי שוקדים כל השנה על פיתוח תשתיות חינוך לקידום הילדים והנוער בישראל ולפיתוח רווחתם הרוחנית, הנפשית והאישית. למשרד החינוך, הרשויות המקומיות וארגון ההורים הארצי אחריות משותפת לחינוך, זאת מתוך שאיפה לכונן חברת מופת ערכית, הוגנת ומצטיינת המבוססת על ערבות הדדית, סובלנות ולכידות חברתית". 

עוד צויין באמנה, כי הגופים שחתומים עליה "רואים בהתנדבות ערך עליון להגברת חוסנה של החברה הישראלית המטפחת בוגרים בעלי תודעה אזרחית, הפועלים למען צדק חברתי בקהילה ובמדינה".

  • באמנה נקבע, כי תפקיד הרשויות המקומיות וארגון ההורים הארצי הוא, בין היתר, לעודד התנדבות דרך "דוגמא אישית" ורתימת האחרים להיות שותפים ביצירת "קיץ משמעותי".
  • באמנה נקבע, כי תפקיד משרד החינוך הוא לעודד מורים, מחנכים וצוותים חינוכיים לשמירת קשר עם תלמידיהם בחופשת הקיץ.

עו"ד גדעון פישר יו"ר ארגון ההורים הארצי אמר: "אנחנו ההורים אופטימיים שהקיץ הזה וגם בשנים הבאות נרגיש שיש לנו אוזן קשבת ותמיכה בילדים במשך 365 ימים בשנה, בוקר ולילה, למען עתיד טוב יותר לכולנו"

יובל כחלון יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית הוסיף: "חרטנו על דגלינו את עירוב בני הנוער בכל המתרחש ברשויות המקומיות. חתימה על אמנה זו מהווה את הבסיס לעירוב בני הנוער בכל המתרחש, במיוחד לקראת הבחירות הקרבות ברשויות המקומיות."

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה