שני מאסרי עולם לדניאל מעוז



בית המשפט המחוזי, ניסה לתור אחר קיומו של ספק סביר כלשהו המתיישב עם המסכת הראייתית לפיה הנאשם לא אחראי לביצוע הרצח, ספק סביר לא נמצא. הנאשם דקר עשרות דקירות סכין את שני הוריו, תוך שהם נלחמים עד הרגע האחרון. על אף ההכרעה, מעוז ממשיך להכחיש ולהפנות אצבע מאשימה אל אחיו, ניר, לדבריו "הרוצח נמצא באולם"

בית המשפט הרשיע את דניאל מעוז ברצח שני הוריו, וכן בטשטוש הראיות. כשעה לאחר הכרעת הדין גם גזר בית המשפט את עונשו שני מאסרי עולם ועוד חמש שנים. על רקע הקראת גזר הדין צעק דניאל לעבר אחיו ניר, שישב באולם "אני מקווה שאתה ישן בלילה?" ו"איזה מזל שאין פוליגרף, אה ניר".

בתום מתן גזר הדין, הודיע, דוד ברהום, פרקליטו של מעוז, כי ההגנה תלמד את הכרעת הדין לעומקה ותשקול להגיש ערעור לבית המשפט העליון.


התובע הראשי בפרשה, עו"ד יובל קפלינסקי, ברך על גזר הדין, ואמר כי "כל מי שמכיר את פרטי הזוועה אינו יכול להיות מופתע מגזר הדין החמור שנגזר על הנאשם. במהלך המשפט ננקטו על ידי הנאשם מהלכים חריגים ומצערים שהם בגדר הדקירה ה-71 שננעצה בנפשם החבולה של בני המשפחה, והפכה את הטרגדיה שלהם למכופלת. "

"המסכת העובדתית שהונחה בפני בית המשפט לא תבייש תסריט איימים כאבק היו לרגלי הנאשם, אמרה התורה לא תרצח, אך הנאשם רצח את שני הוריו. דם אם חולת סרטן, דם אב, דם הורים שדמם נשפך על ידי בנם".  

לשולחן בית המשפט, מגיעים תיקים קשים, גרס השופט צבי סגל, והנה גם בסביבה קשה זו,עדיין מהווה התיק דנן תופעה יוצאת דופן. משפחת מעוז הייתה משפחה חמה ומלוכדת, כל אחד מההורים נשא במשרה בכירה, המעשה הנתעב פילג בצורה נוראה את בני המשפחה לשניים.לפנינו טרגדיה משפחתית קורעת לב, משכך למצער היה אמור הנאשם לחוש רגשות נורמליים של כאב אשמה וחרדה, אך הנאשם לא הצטער על מעשיו, אלא ביקש לפגוע בשמו הטוב של אחיו התאום, ולהפנות כלפי ניר, אצבע מאשימה.  בית המשפט הגיע למסקנה, כי ניר כלל לא שהה בבית ההורים המנוחים בליל  הרצח.

התובע הראשי עו"ד יובל קפלינסקי , ביקש לגזור על מעוז שני מאסרי עולם רצופים וללא חפיפה ביניהם. 

דוד ברהום, פרקליטו של מעוז, טען בפני השופטים כי מדובר לדעתו בשני מעשים שקרו בו זמנית  בטווח  זמנים קצר, מבקש לחפוף את מאסרי העולם.  

בתום מתן ההכרעה, אמר מעוז לשופטים :"לא רצחתי את הוריי היקרים, זכרונם לברכה, מגיע להוריי שהאמת תצא לאור, צר לי.
דניאל מעוז תוך כדי הקראת גזר הדין: "מזל שלא צריך לעשות פוליגרף, אה ניר?"
"איך אתה ישן ניר?" "לו רק הייתם מבינים שהרוצח נמצא באולם. מה שאתם עושים זה ווידוא הריגה".

ההגנה ביקשה לנהוג בנאשם במידת הרחמים, אך הנאשם לא הביע חרטה והמשיך לכפור במיוחס לו, לכן אין בית המשפט סבור כי יש להקל בעונש.

המבחן המוסרי הוא המכריע, לפיו קדושת החיים ומדיניות ההרתעה היא החשובה, מדובר במעשי רצח שטניים מתוכננים בקפידה מראש, בנסיבות אלה, אין לבוא לקראת הנאשם.

 במוצאי שבת, 13 באוגוסט לפני כשנתיים, נגדעו חיים של נורית ונח מעוז. כתב האישום שהוגש נגד בנם של המנוחים, מייחס לו את רצח הוריו מולידיו, תוך תכנון מדוקדק, בכדי לכסות חובות הימורים. עוד מיוחס לו שיבוש ראיות בזירת.

הנאשם כפר במיוחס לו כבר מתחילת.

בהמשך הודה הנאשם בתיאור פרטי הרצח, אך המשיך להכחיש שהוא ביצע את המעשה. יתר על כן, האשים את אחיו התיאום ניר. נוכח חומרת העבירות המיוחסות לנאשם, הסכים בית המשפט לשמוע עדויות רבות, קרובי משפחה, שכנים לבית ההורים, חלקם חזרו ועלו על דוכן העדים לא מעט פעמים, בין היתר העיד אחיו ניר, המואשם על ידו בביצוע הרצח.

בית המשפט שיתף פעולה עם ההגנה, כך לשון ההכרעה, והסכים לשמוע שוב ושוב עדים נוספים.
מדובר בתיק עב כרס, פרוטוקולים של מאות עמודים. עו"ד קפלינסקי, התובע הראשי בפרשה, הביא נתונים על מצב כלכלי קשה אליו נקלע הנאשם.

העבירה השניה, של שיבוש הראיות, היו מתוכננות, מחק טיפות דם ותאי עור בחומרים. הכל היה מתוכנן, הוא השאיר את הסלולרי בתל אביב, וחזר לשם מיד אחרי ביצוע הרצח, משך כסף מכספומט תוך שהוא יודע שבמקום מוצבות מצלמות.

לאחר מכן חזר לזירת הרצח, ניקה מתחת לציפורני הוריו עם סכין, ושפך חומרי ניקוי על הגופות בכדי לטשטש ולהשמיד ראיות שיובילו את החוקרים אליו. הנאשם ניסה ליצור חשד לרצח על רקע לאומני.

גרסתו האחרונה והרביעית של מעוז, הייתה כי לא הפליל את אחיו ושמר מידע נוסף אצלו, מחשש כי ניר יסגיר את נטיותיו הפדופיליות. הגרסה נמצאה על ידי בית המשפט מלאה בסתירות פנימיות, ולא זכתה לאמון בית המשפט.

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה