הרחבת כביש בגין: בית המשפט העליון קבע כי על העירייה לספק פתרונות מעשיים לתושבי בית צפאפא



בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון, בעניין סלילת הכביש בבית צפאפא, קבע הרכב השופטים כי על המשיבים, בהם עיריית ירושלים, חברת מוריה, והוועדה המקומית לתכנון ובניה למצוא פיתרונות מעשיים לבעיות שהעלו התושבים

הדיון הארוך בעתירה, התקיים אתמול בבית המשפט העליון. רשימת המערערים מונה שישה עשר תושבי בית צפאפא, וכן ארגון "במקום" , שביקש להצטרף לעתירה. על פי קביעת נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, עד ה-25 ביולי,  יצטרכו הגופים הנתבעים להגיש מסמך משותף המכיל תכניות מעשיות שישמשו מענה עבור התושבים. חודש לאחר מכן, יתנו המערערים את תשובתם למסמך, אז ייקבע דיון נוסף.

התכנית הכללית אושרה ב-1990, לטענת התושבים מדובר בתכנית ללא פירוט מספק, שאינו כולל פתרונות למעבר כלי רכב והולכי רגל שיוותרו, בתום סלילת הכביש, מבודדים ממרכז הכפר. עוד על פי טענת העותרים, מדובר בפתרון אקוסטי לא מספק, שאינו נותן מענה למפגעי רעש.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה:" הארכת כביש בגין היא בעלת חשיבות גדולה, לכל תושבי העיר ותקצר את הנסיעה לאורכה של העיר, תיתן מענה לפקקים ותקל משמעותית על התנועה באיזור. זה זמן ממושך מנהלים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה שיח ענייני עם נציגי התושבים לצורך מתן מענים ספציפיים לטובת הנגישות ושיפור איכות החיים בשכונה, לרבות פיתוח תשתיות בכפר, שדרוג מבני ציבור, שיפור דרכי גישה וכבישים, תוספת קירוי ואלמנטים אקוסטיים. נמשיך במתן פתרונות מעשיים לתושבים ויציגו את הפתרונות המצועים כנדרש על ידי בית המשפט".

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה