הר הרצל: 109 שנים לפטירת חוזה המדינה



מאות השתתפו בטקס האזכרה לציון 109 שנים לפטירתו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. בטקס השתתפו נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. בדברים שנשאו התייחסו השניים למשא ומתן המדיני, והבהירו כי מדינת ישראל מעוניינת לשמור על צביונה היהודי

לטקס האזכרה שנערך בהר הרצל לציון 109 שנים לפטירתו של חוזה המדינה, הגיעו מאות אנשי ציבור ואזרחים. נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש הממשלה נתניהו, התייחסו בדבריהם למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, ושללו את רעיון המדינה הדו-לאומית. לדברי פרס: "מדינה דו לאומית סותרת את חזונו של הרצל- היא מסכנת את צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל".

בהמשך נאומו ברך פרס על הגעתו של המזכיר האמריקאי, ג'ון קרי, לישראל, ואמר "הסיכוי לחידוש תהליך השלום עומד על הפרק מחדש ואסור להחמיצו. אנו מברכים על בואו של קרי לישראל- זהו מאמץ לחידוש השלום וכולנו נסייע להצלחתו"

ראש הממשלה התייחס גם הוא למגעים עם הפלסטינים, ואמר כי הסכם שלום יושתת על יכולתה של מדינת ישראל להגן על עצמה. לדבריו "בלי ביטחון ובלי הצבא שהרצל קרא להקמתו, לא נוכל להגן על השלום ולא נוכל להגן על עצמנו. תנאי יסודי לקיום ולקיומו של שלום, להשגתו ולשומרו הוא הביטחון. אני חושב שאת המסקנה הזאת מבינים רוב אזרחי ישראל, אני חושב ומאמין שהרצל הבין אותה היטב".

בנימין זאב הרצל נולד בשנת 1860 ונפטר בשנת 1904.הוא ייסד את הציונות בתנועה לאומית ממוסדת.

בשנת 1898 ביקר בישראל כדי להיפגש כאן עם הקיסר וילהלם השני . באותו ביקור הוא הגיע לירושלים ברכבת והתגורר בבית שטרן בשכונת ממילא הישנה. בשנת 1949 ע"פ צוואתו הועברו עצמותיהם של הרצל,הוריו ואחותו מבית העלמין בוינה לקבורה בישראל במקום שהפך להיות הר הרצל.שנה לאחר קבורתו המחודשת ערכה הגדנ"ע טקס הדלקת משואות סביב הקבר ביום העצמאות.לטקס הגיע גם יו"ר הכנסת למה שהפך למסורת ומאז בכל ערב יום העצמאות מתקיים במקום טקס הדלקת המשואות

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה