אהרונוביץ' הורה לסגור תיאטרון בובות במזרח העיר מפני שמומן לטענתו על ידי הרשות הפלסטינית. האמנים חתמו על עצומת מחאה



מאות אנשי רוח חתמו על עצומה הקוראת לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, לפתוח לאלתר את תיאטרון אלחכאוותי במזרח ירושלים, שנסגר השבוע מתוקף צו. בין החותמים:אנשי התיאטרון יהושע סובול, נורמן עיסא, גורן אגמון, איתי טיראן, יוסי פולק, גלעד עברון, עינת ויצמן, שרית וינו-אלעד, אופירה הניג, חנן שניר, מוטי לרנר, ידידיה ויטל, מורדי גרשון, המשוררים מתי שמואלוף, שמעון בוזגלו, הסופרת איריס לעאל ועוד רבים ממשיכים להצטרף מאז החלה ההחתמה

צו הסגירה, שעליו חתום השר לביטחון פנים, נכתב כי הפסטיבל לילדים המאורגן בתיאטרון אל חקוואטי  נעשה "מטעם ו/או בחסות הרשות הפלסטינית", והדבר סותר לטענת המשרד את חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה.

עופרה בן ארצי, פעילה ב"מגזין הכיבוש", שחתמה על העצומה המתנגדת אמרה:" מה ששנוא עליך לא תעשה לחבריך, מתי תלמדו להיות בני אדם קודם ללהיות יהודים,  ללא הראשון לא יתקיים השני.

 וזו לשון העצומה, עליה חתומים רבים מהאמנים ואנשי הרוח בארץ: "אנו החתומים מטה מבקשים להביע את מחאתנו החריפה על החלטתך למנוע קיום פסטיבל לילדים בתיאטרון אל חקוואטי בירושלים המזרחית, פסטיבל שעל תכנונו עמלו אנשים רבים במשך חודשים ואשר יכול היה להביא שמחה לחייהם של ילדים, שחלקם הגדול חי מתחת לקו העוני. מדינת ישראל מזניחה, באופן שיטתי, את תושבי ירושלים המזרחית, מבוגרים וילדים כאחד. במקביל, היא גם מונעת מהם לדאוג לעצמם ומסכלת ביד גסה את מאמציהם ותכניותיהם.  

החלטתך למנוע את קיום הפסטיבל מבוססת כביכול על הטענה שהוא נתמך בידי הרשות הפלסטינית - טענה שאינה מבוססת על כל ראייה ומוכחשת על-ידי מנהל התאטרון. בכל מקרה, החלטה זו חושפת את הצביעות המאפיינת את הצהרותיה של ממשלת ישראל על נכונותה להיכנס למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית: האם הדרך לבנות אמון לקראת מו"מ היא מניעת האפשרות לצפות בתאטרון בובות?? 

אנו תובעים ממך לפתוח לאלתר את התאטרון ולאפשר את קיומו של הפסטיבל לילדים ואת כל פעילויותיו האחרות של מוסד חינוכי ותרבותי חשוב זה". 

העצומה האינטרנטית היא יוזמתן של ורדית, המגדירה עצמה אזרחית שאכפת לה, ושל ד"ר ענת מטר, מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה : "על פי סעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), תשנ"ה-1994.

הרשות הפלסטינית (וכל אדם הפועל מטעמה או בחסותה או המשתמש בשמה) לא תפעל ולא תפעיל נציגות, ולא תקיים אספה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, אלא אם כן ניתן לכך היתר מאת הממשלה או מי שהיא הסמיכה לכך. על פי סעיף 3(ב) לחוק האמור, השר לביטחון הפנים רשאי בצו, למנוע קיום אסיפה או פעילות, ככל שלא הותרו לפי החוק. התיאטרון נסגר מאחר ופעל בחסות הרשות הפלסטינית ללא היתר כמתחייב לפי החוק. הודעה על כך נמסרה למנהל התיאטרון. המשרד לביטחון פנים אינו מתנגד לפעילויות אמנותיות ותרבותיות לילדי מזרח ירושלים, ככל שהן מתקיימות בהתאם לחוק".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה