61,005 תלמידי כיתות ז'-י"ב במוסדות החינוך הממלכתי והממ"ד יוצאים היום לחופש בירושלים



כ-700 אלף תלמידי בתי הספר התיכונים וחטיבות הבניים יצאו היום לחופש הגדול, שיסתיים ב-27 באוגוסט. היום לו חיכו לו התלמידים בארץ סופסוף הגיע. הים, הבריכה ושלל האטראקציות מחכות לבני הנוער שיגיעו לבלות וליהנות.

יוצאים לחופש הגדול; החופש הגדול הוא התקופה בה בני הנוער עובדים ומרווחים את דמי הכיס שלהם, חלקם יוצאים לעבוד, חלקם בוחרים להעביר את זמנם במחנות קיץ ויש גם כאלה שהולכים לקייטנות.
ההורים שצריכים למצוא סידור לילדים, לשלם עבור הבילויים והקייטנות ישלמו בקיץ הקרוב לא מעט. משפחה ממוצעת תוציא השנה כ-8000 שקלים יותר במהלך החופש.

בנוסף להוצאות יש גם את הדאגות לבטחונם של הילדים, סקר של עמותת אור ירוק מציג נתונים לפיהם כ- 1,200 ילדים ובני נוער עלולים להיפגע הקיץ בתאונות דרכים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ישראל נמצאת באופן עקבי במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים. על הרשויות להיערך ולהגביר את ההסברה אודות הסכנות שבכביש לילדים ובני נוער במיוחד לפני היציאה לחופש הגדול אז הם נמצאים רוב שעות בחוץ וללא מסגרת. בנוסף המדינה חייבת להגביר את האכיפה במקומות הבילוי, כדי למנוע מנהגים צעירים לנהוג לאחר שתיית אלכוהול".
לקראת היציאה לחופשה - משרד החינוך מנחה את ההורים: קבעו לילד לוחות זמנים לגלישה באינטרנט, נהלו עמו שיחות  על האתרים בהם הוא גולש, ובררו היכן הוא גולש  ועם מי הוא מדבר.

שר החינוך, הרב שי פירון, הנחה את צוותי החינוך של בתי הספר לקיים  עם התלמידים שיח בנושא התנהלות בטוחה ברשת. בעניין זה ציין שר החינוך, כי המרחב האינטרנטי מציע מגוון של אתגרים, מהם עולה הצורך להעניק לילדים הדרכה על ידי המבוגרים, בדגש על שימוש בטוח ומכבד.

בהתאם לזאת, הוציאה  מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, חוזר מיוחד למנהלים, הכולל התייחסות להתנהלות נכונה במסגרת הרשתות החברתיות ובכלל זה אופן התכתבויות בכלים השונים המצויים בידי בני הנוער והשפה בה משתמשים (בפרט במהלך חופשת הקיץ בה עלולים להיפרץ גבולות האתיקה והמוסר הבינאישי).

רדיו ירושלים מביא לכם ההורים כל יום בארבע, בתוכנית "בדרך הביתה" עם שלום אורן, המלצות לקייטנות, תעסוקה לקיץ ומקומות בילוי לילדים בחופש הגדול.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה