היום: ברברה סטרייסנד תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה



האוניברסיטה העברית תעניק היום בצהרים תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לברברה סטרייסנד, מן היוצרות האמריקניות המשפיעות והמצליחות בכל הזמנים. סטרייסנד היא זמרת ושחקנית, מפיקה ובמאית שלזכותה יותר מחמישה עשורים של קריירה מצליחה. הטקס יתקיים במהלך המושב ב-76 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה בקמפוס הר הצופים. זו תהיה הופעתה הפומבית הראשונה של סטרייסנד בישראל בביקורה הנוכחי.

התואר מוענק לסטרייסנד על תרומתה יוצאת הדופן לתרבות ובהכרה על הישגיה המקצועיים, ההומניטאריות יוצאת הדופן, מנהיגות בתחום של זכויות אדם ואזרח ומסירות לארץ ישראל והעם היהודי. לדברי פרופ' מנחם בן-ששון, נשיא האוניברסיטה עברית: "האוניברסיטה גאה להעניק תואר זה לברברה סטרייסנד יוצרת ואמנית מן השורה הראשונה בעולם. סטרייסנד משמשת מופת בהקדישה זמן ומשאבים לסייע בפתרון בעיות תחלואה ובעיות חברה; ובדרך היסודית שבה היא לומדת את נושאי המעורבות שלה ומלווה את הפעילות בהם. לאורך השנים היא אף הוכיחה מחויבות יוצאת דופן לאוניברסיטה העברית בירושלים. על כך מודה האוניברסיטה באות הגבוה ביותר שלה, דוקטור לשם כבוד שיוענק לה בהר הצופים, סמוך לבניין הנושא את שם אביה, בעת מושב חבר הנאמנים בחודש הבא".

זהו לא ביקורה הראשון של סטרייסנד באוניברסיטה העברית - בשנת 1984 השתתפה בטקס חנוכת בניין ע"ש אביה עמנואל סטרייסנד ללימודי היהדות בקמפוס הר הצופים. סטרייסנד אף לקחה חלק לפני חודשים ספורים בטקס להענקת פרס סקופוס של השוחרים האמריקניים של האוניברסיטה האוניברסיטה העברית. לדבריה, היא חשה גאווה על הפרס ועל זיקתה לאוניברסיטה העברית מאחר שהם מבטאים נאמנה את המורשת היהודית שלה ואת אהבתה למדינת ישראל. (מצורף לינק לסרטון).

הקריירה של סטרייסנד שמרה אותה בחוד החנית של תעשיית הבידור במשך עשרות שנים. היא נולדה בשנת 1942 למשפחה יהודית בברוקלין. בעודה פעוטה הלך אביה עמנואל לעולמו. סיימה את בית ספר התיכון בהצטיינות ובעודה בגיל העשרה השיקה את הקריירה שלה כזמרת במועדוני לילה. בגיל 19 הופיעה בפעם הראשונה בברודווי וכעבור שנה (1962) הוציאה את אלבום הבכורה שלה, שהפך לתקליט הנמכר ביותר בארצות הברית. בגיל 28 כבר זכתה בחמשת הפרסים העיקריים בתעשיית הבידור האמריקנית: הגראמי, האוסקר, הטוני, האמי וגלובוס הזהב מה שהפך אותה לאייקון של התרבות האמריקאית ודמות בין-לאומית אהובה.  

 

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה