שלוש וחצי שנות מאסר לאדם שתקף והיכה קשות שוטרים במגרש הרוסים



בית המשפט המחוזי בעיר, הטיל 3.5 שנות מאסר בפועל על מחמוד סירחאן, שהורשע בעבירות של גרימת חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות מחמירות, ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. על ארבעת הנאשמים הנוספים בפרשה, בני משפחתו של סירחאן, הוטלו עונשים של 3 שנות מאסר, 15 חודשי מאסר ו-4 חודשים מאסר בפועל

על פי כתב האישום, בחודש אפריל הובל עצור, קרוב משפחתם של הנאשמים, על-ידי שני שוטרים אל בית המעצר בתחנת לב העיר במגרש הרוסים. בראותם את השוטרים עם העצור, התקרבו אל הכניסה לתחנה כעשרה מבני משפחתו של העצור, בהם הנאשמים, ודרשו לשוחח עם העצור תוך שחלקם מקללים ומאיימים על השוטרים. 

השוטר סירב לבקשה, וניגש יחד עם קצין משטרה לשוחח ולהרגיע את בני המשפחה. לאחר חילופי דברים הותקף הקצין באמצעות מכת אגרוף והתפתחה קטטה, בהמלכה הותקפו השניים יחד עם שוטרים נוספים שהגיעו למקום. אחד מקציני הסיור שנכח במקום, הותקף והוכה קשות, באגרופים ובעיטות, וכן באמצעות קביים עשויים מתכת.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "הערך החברתי שיש להגן עליו, הנו שלום הציבור ובטחונו בכלל, ושלומם של אלה המופקדים על שלום ובטחון הציבור בפרט. מידת הפגיעה בערך החברתי זה הנה רבה ומשמעותית ואף הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה בעלות משקל רב לחובת הנאשמים, אשר לא חששו מלתקוף באופן ברוטאלי שוטרים וקצינים בפתח תחנת המשטרה."

כאמור ארבעת הנאשמים ירצו עונש מאסר בפועל, וכן חויבו שלושה מהם לשלם לקצין הסיור פיצויים בסך 7500 ₪. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה