30,000 ביצים מוברחות נתפסו הלילה באזור ירושלים



בעקבות מידע מודיעיני אשר התקבל במג"ב על הברחת ביצים מהשטחים לישראל באזור עוטף ירושלים, פעלו הלילה פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות בשיתוף עם משטרת ישראל מחוז ירושלים, לאיתור וסיכול של הברחת כ- 30,000 ביצים מהשטחים לישראל.

המבריח, תושב מזרח ירושלים בשנות ה- 40 לחייו, היינו בעל רקורד קודם בהברחות ביצים. הלילה נתפס בפעם השלישית על ידי הפקחים, אך על מנת להטעותם ושלא ייתפס שוב, עטף את הביצים בקרטונים הנושאים את שמה של חברת "טמבור" (למותר לציין, כי לחברה אין קשר להברחה).

בחקירה ראשונית נמצא כי גם נהג המשאית שהסיע את המבריח, נתפס בעבר גם הוא על ידי פקחי משרד החקלאות.

כנגד החשודים נפתחה חקירה. עברם של החשודים יובא בחשבון במסגרת גיבוש ההליכים המשפטיים. הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר והרכב הוחרם.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.

משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר: "משרד החקלאות יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית"

התמונה: הברחת ביצים בעוטף ירושלים באדיבות גדעון שגיא. לחברת "טמבור" אין קשר להברחה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה