נחנך גן הראל להנצחת נופלי חטיבת הפלמ"ח



טקס מרגש לחניכת אנדרטת זיכרון הנופלים התקיים לפני זמן קצר (א') בגן הראל, שהוקם למרגלות בית המשפט העליון. הגן ישמש זיכרון להנצחת פועלם של לוחמי חטיבת פלמ"ח-הראל ולוחמי ירושלים בקרבות שנערכו בתוך העיר ובדרך אליה בזמן מלחמת העצמאות. את האנדרטה תכננו האמן דני קרוון ואדריכל הנוף צבי דקל

בטקס חניכת האנדרטה נכחו הרמטכ"ל בני גנץ, ראש העירייה, ניר ברקת, ולא מעט לוחמי פלמ"ח לשעבר, שהגיעו לזכור את יקיריהם, ולהוקיר את החטיבה בה לחמו על ירושלים ועל מדינת ישראל.

האנדרטה בנויה כחומה מעוגלת הצומחת מתוך הגן, לדברי המעצב דני קרוון " בלב הגן המוקף בחורשת עצים צפופה, צומח מתוך הקרקע קיר. קיר החומה סוגר מעגל פנימי ועליו חקוקים שמות הנופלים ומשפטים המספרים על הפריצה והלחימה של החטיבה"

בין הנאומים הרבים שולבו גם שירים המזוהים עם החטיבה, בהם "היו זמנים" ו"שיר הרעות". קולן של הזמרות כמעט ולא נשמע, על רקע ההצטרפות האדירה של הלוחמים הוותיקים, שהתרפקו על פס הקול שמהווה עבורם מורשת קרב, זיכרון מפקדיהם, וחבריהם לצוותים.

לדברי הרמטכ"ל, בני גנץ: "סוד ניצחוננו היום, א סוד ניצחונכם אז, היה והנו גבורת חיילנו. בהרכנת ראש אנו זוכרים את השמות החרוטים על האנדרטה. במותם ציוו לנו את המדינה, הורישו לנו עצמאות".

ראש העירייה , ניר ברקת, אמר:"הלוחמים על שחרור ירושלים הם עבורי דוגמא ומופת, ומודל לחיקוי.  לחטיבת הראל נטל גדול בשחרור ירושלים. הגן הממוקם בין בית המשפט העליון לגן סאקר, מסמל את הקשר בין העבר וההווה, בין הממסד ושעות הפנאי של תושבי העיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה