סוכנים סמויים שהופעלו על ידי משטרת המחוז חשפו עשרות עברייני סמים



יחידת הסוכנים ביחידה המרכזית, בסיוע מג"ב,ויחידות נוספות במשטרה, עצרו לפנות בוקר (ב') עשרות חשודים בסחר בסמים ואמצעי לחימה, כך הותר היום לפרסום. במהלך פעילות הסוכנים, הופללו 67 חשודים מכל רחבי הארץ. במהלך פעילותם חשפו גם שוד פסלים, פרי יצירתם של ניצולי שואה, אשר נגנבו על ידי עבריינים מגלריה בצפת

הסוכנים הופעלו על ידי היחידה המרכזית של המשטרה במהלך השנה וחצי האחרונות. האחד- שוטר סמוי, סוכן משטרתי שהוחדר לעולם התחתון והוכוון אל יעדים אשר הוצבו בפניו. השני- מקור סוכן חשאי, שהופעל במשך חמשת החודשים האחרונים, והפליל גם הוא עשרות חשודים שפעלו בתחום הסמים, הרכוש ומכירת אמצעי הלחימה. החשודים נעצרו לפנות בוקר בבתיהם והובאו במהלך היום להערכת מעצר. 

הסוכן הראשון, גבר יהודי בן 24 תושב ירושלים, גויס לפני כשנה וחצי כסוכן משטרתי ופעל נגד עשרות חשודים שעסקו בסחר בסמים לבגירים, התפרצויות וסחר באמצעי לחימה. הוא הביא למעצרם של ארבעים חשודים, מהם 14 יהודים, ו - 26 ערבים, נעצרו לאחר שהסוכן קנה מהם סמים מסוג חשיש וקוקאין. כמו כן, רכש הסוכן משניים מהחשודים, שלושה אקדחים ורובה סער מסוג M-16, שנגנבו מהתפרצויות לדירות בירושלים.כל הקניות בוצעו בכניסה לכפר עזריה, מקום מגורם של אחד החשודים. מחירו של כל אקדח בשוק, שוויו כעשרת אלפים ש"ח, ושל ה M-16 כחמישים אלף ש"ח. לפני יציאת הכוחות לביצוע מעצרם של החשודים, העניק מפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי, אקדח ותעודת שוטר לסוכן המשטרתי שיצא עם הכוחות לביצוע המעצרים

הסוכן השני, הינו גבר דתי בן 35, שמתגורר באחד הישובים בסמוך לירושלים. הוא החל בפעילותו לפני כחמישה חודשים, כאמור בקרב סוחרי סמים, רכוש ואמצעי לחימה והפליל עשרים ושבעה חשודים, רובם בגירים יהודים שסחרו בסמים מסוג חשיש, קוקאין MDMA וכן גראס רפואי אותו נהגו לייבא מאדם שגידל את הגראס עבור משרד הבריאות, ובין היתר היה מוכר על פי החשד את הגראס לסוחרי סמים.

במהלך פעילותו, נודע לסוכן ומפעיליו, כי קבוצת עבריינים פרצו לגלריה בצפת, וגנבו משם פסלים שפוסלו על ידי ניצולי שואה והוצגו בגלריה למכירה. שוויו של כל פסל נאמד בין 10-15 אלף דולר. הסוכן רכש את הפסלים והם נמצאים עתה ברשות המשטרה.

עוד התבקש הסוכן במהלך פעילותו, על ידי אותם החשודים תושבי תל אביב, להצית בית בשכונת התקווה, בכדי לאיים על בעל חוב המתגורר במקום להחזיר את חובו בסך מאות אלפי שקלים לנושה. כאמור, החשודים במעשים נעצרו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה