פרוייקט השאלת ספרי לימוד מתרחב



פרויקט השאלת ספרי הלימוד יפעל בשנה הבאה בעוד כ- 500 בתי ספר חדשים, כך שבסך הכל יכללו בתכנית כ- 1800 בתי ספר, ברחבי הארץ. תקציב הפרויקט לשנה הקרובה יעמוד על כ- 35 מיליון שקלים, שאושרו, בעקבות התערבותו הישירה של השר פירון.

השר פירון הדגיש, כי "מדובר בפרויקט חשוב ביותר החוסך לציבור ההורים מאות שקלים בשנה ומעודד שוויוניות בקרב התלמידים שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים עם סל ספרים מלא ברשותם". 

 

עיקרי התוכנית

  • תוכנית השאלת ספרי לימוד מתבצעת ע"י שמירת הספרים המשומשים של התלמידים וקניית ספרי לימוד חדשים באופן מרוכז. הקנייה מבוצעת באמצעות גבייה של אגרה להשאלת ספרי לימוד מההורים: עד 280 ₪ עבור סל ספרים  לבית הספר היסודי ועד- 320 ₪ בחטיבות העליונות.
  • התשלום הממוצע להורה עבור "סל ספרים מלא" כ- 600 ₪ לתלמיד.
  • משרד החינוך  מלווה ומתקצב בתי ספר אשר מצטרפים לתוכנית, ואף  מסייע במימון צרכים מינהלים ולוגיסטיים של בתי הספר
  • על מנת לממש את התוכנית, נדרש רוב של 60% מההורים שילדיהם לומדים בבית הספר. ההצבעה מיועדת אך ורק לבתי ספר המצטרפים לראשונה לפרויקט.
  • השנה משרד החינוך יאפשר לראשונה להורים הצבעה אינטרנטית ישירות באתר המשרד: http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Seferzol/MeydaLhorim/MaarecetSeforZol.htm

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה, כי תוכנית השאלת ספרי הלימוד תימשך במלוא היקפה גם בשנת הלימודים הקרובה. "אנו שמחים להעניק שרות חשוב זה לציבור ההורים והתלמידים, שכן מעבר להקלה בנטל התשלומים מדובר בתוכנית המקדמת גם ערכים של קיימות, כבוד לספר, וקהילתיות".

בתוך כך, שר החינוך, שי פירון, הודיע לאחרונה, כי לקראת שנת הלימודים הבאה, תשע"ד, יגדל תקציב המלגות לתלמידים נזקקים בעוד כ- 50 מיליון ₪. מדובר בבשורה חשובה להורים הנזקקים, שאין באפשרותם לממן את עלויות הטיולים השנתיים, ואף למעלה מזה, שאין בידם לרכוש ציוד לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה.

התקציב לבתי הספר יוקצה על פי מדד טיפוח בית ספרי, כאשר עיקר התקציב יושקע במדדי הטיפוח הנמוכים. כיום עומדת קרן המלגות על כ- 50 מיליון ₪, כאשר התוספת החדשה תגדיל את התקנה לכ- 100 מיליון ₪.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה