פעילות כוחות מד"א בתרגיל העורף הלאומי



תרגיל העורף הלאומי, 'נקודת מפנה 7', שנפתח היום (26.5) יתרגל כבכל שנה את כלל כוחות הביטחון וההצלה של ישראל בשלל תרחישי לחימה אפשריים, מתוך מטרה להעניק לאלה את המענה הטוב והמהיר ביותר בזמן אמת. בין היתר, ייקחו חלק בתרגיל כוחות מגן דוד אדום, פיקוד העורף, כוחות משטרה, כיבוי אש ועוד.

מגן דוד אדום, המהווה את ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, נוטל בתרגיל זה חלק משמעותי ונערך לפעילות לצד כלל הכוחות הלאומיים שיעניקו מענה מלא לאזרחי ישראל בשעת חירום.

תרגיל 'נקודת מפנה 7' ידמה שלל תרחישי לחימה ברחבי הארץ. בין היתר, תתורגל פגיעת טיל קרקע קרקע בנצרת עלית, חדירת מחבלים לאזור יבנה, פגיעת טילים בלתי קונבנציונאליים וחומרי לחימה כימיים בירושלים, בצפת ובתל אביב ותרחישים נוספים שעלולים להביא לנפגעים רבים ולהרס עצום ברחבי ישראל. בחדר המצב של מד"א, ייערכו כלל אנשי המטה לטיפול מיידי בצרכים שיתעוררו בשטח, טיפול מיידי בנפגעים וחילוצם, והצלת חיים בזירות השונות.

חדר המצב של מד"א יפעל בימים ב'-ג' (27-28 במאי) וינהל משם את מערכי התרגול של הארגון. לשם כך, ייערכו הערכות מצב תדירות בראשות מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין ובכירי מד"א, יופעלו המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שמחזיק הארגון, וייבדקו כל היכולות המבצעיות של הארגון
לשעת חירום. אל חדר המצב של מד"א יגיעו במהלך התרגיל בכירי צבא, שיתרשמו מהפעילות המקיפה.

בנוסף, מוקדי מד"א ברחבי הארץ עברו לפעול כבמתכונת חירום- וצפויים לנהל חלקים מפעילותם מתוך המקלטים- כנדרש בשעת חירום.

מנכ"ל ארגון מד"א, רמ"ג אלי בין: "תרגיל העורף הלאומי, הנערך זו השנה השביעית, מצטרף לכלל התרגולים שמקיים מד"א כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל בשיתוף פעולה מלא עם כלל כוחות הביטחון במהלך השנה כולה, מתוך מטרה להעניק את המענה הטוב, המהיר והיעיל ביותר
לאזרחי ישראל בעת חירום. עובדי ומתנדבי מד"א, העוסקים ללא הרף בהצלת חיים בישראל, מבינים את גודל המעמסה המוטלת על כתפיהם וימלאו את חלקם בתרגיל באופן מלא ועל הצד הטוב ביותר".

 

צילום: באדיבות דוברות מד"א

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה