רצחו והתעללו בגופה: הוגש כתב אישום נגד זאב ואולגה גורליק



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לפני זמן קצר (ה') כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד זאב ואולגה גורליק בגין רציחתה של איריס גורליק וסילייב, גרושתו של זאב. השניים תכננו את הרצח בקפידה, המיסו את גופתה באמצעות סודה קאוסטית, ולמדו באינטרנט על התמודדות עם חקירת משטרתית

על פי עובדות כתב האישום שני הנאשמים רצחו את איריס גורליק וסילייב, גרושתו של הנאשם, בדקירות סכין ולאחר מכן הכניסו את גופתה לחבית שמולאה בנוזל עם סודה קאוסטית על מנת להמיס אותה.

 זאב ואיריס היו נשואים במשך 14 שנים, ולהם שני ילדים , השניים התגרשו בשנת 2009. בשנת 2011 נישאו הנאשמים, זאב ואולגה. מכתב האישום עולה כי בשנים האחרונות צבר זאב חוב של כ- 70,000 שקלים, אותם לא העביר לאיריס כפי שחוייב. בחודש פברואר, עוקלה לראשונה משכורתו של זאב, ממנה הועברו כ-3,500 שקלים לחשבונה של איריס.

כמפורט בכתב האישום, החליטו בני הזוג, אולגה וזאב גורליק, לרצוח את איריס ולהמיס את גופתה בחומצה בכדי להעלים ראיות. השניים תכננו בקפידה את מעשה הרצח, רכשו כלים וחומרים כימיים שיסיעו להם להפטר מהגופה, ואף תיאמו ביניהם גרסאות באם ייאלצו לעבור חקירה במשטרה.
אולגה גורליק, אף ערכה חיפוש מקיף באינטרנט, בניסיון לאתר חומרים מתאימים להמסת גופה. בין היתר כתבה "איך להעלים גופה", "איך להמיס שיער", ו "נקודות חשובות בחקירת תיקים הקשורים להיעלמות אדם". בתחילת חודש מרץ, רכש זאב גורליק מיכל פלסטיק שחור, בחנות לחומרי בניין, בו תכננו השניים להמיס את גופתה.

ביום הרצח, (29.4) קבע זאב להיפגש עם איריס, הוא הגיע בתחבורה ציבורית למקום עבודתה, ויחד הם נסעו ברכבה לביתו של זאב. גרושתו אולגה, הייתה מחוץ לדירה בעת שזאב רצח את איריס בדקירות סכין. על פי התוכנית, הם ביתרו את גופתה והכניסו את חלקיה אל תוך המיכל, אותו מילאו מבעוד מועד בסודה קאוסטית. את רכבה של איריס הסיעו השניים לבית חנינא, והשאירו אותו סמוך לפסי הרכבת.

רק למחרת המעשה, הגיעה המשטרה בשעת בוקר מוקדמת לביתם של הנאשמים במסגרת החיפושים אחר איריס שהוכרזה כנעדרת. בכתב האישום נכתב כי " הנאשמים החליטו להמית את איריס ז"ל והמיתוה בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכולים היו לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיהם, ולאחר שהכינו עצמם להמית אותה"

כתב האישום מייחס לזאב ואולגה גורליק עבירות רצח, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

בתמונה: זאב ואולגה גורליק,  צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה