מנכ"ל פר"ח העניק מלגת הצטיינות לבוגר של עזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, לאות הוקרה על השקעה ומסירות



ניסים אוחנה (29), בוגר של עזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, קיבל ממנכ"ל פר"ח מלגת הצטיינות מלאה כהוקרה על פעילותו יוצאת הדופן במסגרת שנת ההתנדבות. אוחנה, אשר ליווה ילד כבן 10 ממשפחה קשת יום, מספר על התהליך המורכב: "בחודשיים הראשונים הילד לא הסכים לומר מילה, אבל לא הסכמתי לוותר".

סטודנטים המתנדבים במסגרת פר"ח יודעים לספר לא אחת על מקרים קשים בהם נתקלו. הסיפור של ניסים אוחנה, בוגר המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה  בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, לא היה שונה מהם בתחילה. "ידעתי שאני מקבל מקרה שמוגדר כבעייתי, והתעקשתי לקבל אותו. אם כבר ליצור שינוי, העדפתי לעשות זאת במקרה שנחשב לכאורה כחסר סיכוי", מספר אוחנה.

י' בן ה-10 הוא הילד שפגש אוחנה בתחילת השנה. כבן חמישי למשפחה ברוכת ילדים, סבל י' מחוסר תשומת לב משוועת מצד הוריו, אחיו ואחיותיו, ונחשף למראות קשים הכוללים שימוש באלכוהול, סמים ועוד. נקודת הפתיחה הזו, שיכולה הייתה להוביל סטודנטים רבים לוותר, בתואנה שהמלגה הניתנת מפר"ח על ההתנדבות אינה מכסה את עוצמת ההשקעה הנדרשת במקרה כזה, הובילה את אוחנה למקום ההפוך לגמרי: "היה לי ברור שלא אוותר. אני בעצמי לא גדלתי במשפחה שיכלה להעניק הכל מבחינה חומרית, והיה לי חשוב  לבנות אצל הילד תחושת ביטחון בסיסית- פשוט שידע שיש שם מישהו עבורו."

בתחילה, הפגישות היו בעייתיות, במקרה הטוב. אוחנה מספר כי הילד לא הסכים לדבר כלל, ובמשך קרוב לחודשיים כל ניסיונות הדיבוב שלו לא צלחו. "הרגשתי שהוא בוחן אותי, שהוא מנסה לראות אם אני עוד אחד שיוותר עליו, והראיתי לו שלא משנה מה יעשה, אני לא מתכוון לוותר", אומר היום אוחנה. לאחר חודשיים, החל תהליך התקרבות אשר בסופו הוביל אוחנה את הילד לשיפור הישגיו הלימודיים, ולא פחות חשוב, אפשר לו לפתוח בתהליך התקרבות מחודש אל משפחתו. היום י' משתף את הוריו בחוויות העוברות עליו, אינו פועל באלימות בבית הספר בכדי להשיג את רצונותיו, ומפתיע את מוריו ביכולותיו הלימודיות.

"מעבר לכל מלגה שיכולתי לקבל, האפשרות להשפיע ולשנות באמת את חייו של ילד שלכאורה לא היה לו סיכוי, היא שהניעה אותי קדימה. גם כשהרגשתי שאנחנו מתקדמים, חיפשתי תמיד את השלב הבא, את המקום הטוב יותר מזה הנוכחי שנוכל להגיע אליו יחד. לאורך השנה ראיתי את י' פורח לנגד עיניי, ויותר מכל- זו הייתה המתנה האמיתית שקיבלתי".

במקביל לארבע השעות השבועיות בהן התנדב ניסים עם י', הוא היה בעצמו סטודנט מן המניין במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, תואר תובעני וחסר פשרות, הדורש השקעה רבה מצד הסטודנטים הבוחרים ללמוד אותו. אוחנה מספר כי "לא היה קשה לשלב בין השניים כמו שחשבתי שזה יהיה. המכללה עודדה אותנו לאורך כל התואר להעניק מעצמנו ולהיות מעורבים, וכל המרצים תמכו וסייעו בכל מה שרק היה אפשר. אין לי ספק שהמכללה אחראית לחלק גדול מההצלחה שלי בפרויקט הזה".

עדי סיסו, מנהלת מדור סיוע ומעורבות חברתית בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, מסרה היום: "החניך של ניסים העמיד אותו למבחן ובדק אם יישאר לחנוך אותו על אף הקשיים שהערים. ניסים לא התייאש ונשאר לעבוד איתו. הוא הצליח לקדם את התלמיד שלו במישורים רבים באמצעות ההתמדה, האכפתיות והקשר האישי החזק שיצר עם התלמיד שלו, וזו בדיוק ההגדרה של אח בוגר ודמות ראויה לחיקוי עבור הילדים בפר"ח. אנו במכללה שמחים לראות שהסטודנטים שלנו, על אף היותם עסוקים בלימודיהם, מצליחים להתפנות לעשייה משמעותית למען האחר ומצליחים ליצור שינוי בחיים של אחרים".

מלגת ההצטיינות הוענקה לאוחנה במסגרת טקס שנערך בירושלים, ובנוכחות מנכ"ל פר"ח מר אלון גלרון, מנהלת פר"ח ירושלים הגב' שלי גולן צוריאלי וראשי עזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה