6 שוטרים נפצעו ו30 פלסטינים נעצרו, במהלך הפגנות לציון יום הנכבה



החל משעות הצהריים (ד') החלו הפגנות המוניות, ויידויי אבנים סמוך לשער שכם ושער הפרחים. שישה שוטרים נפצעו, ושלושים פלסטינים נעצרו על ידי המשטרה. שלושה מהשוטרים פונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם, השאר טופלו על ידי צוותי מד"א במקום האירוע

עשרות פלסטינים ציינו היום (ד') את יום הנכבה. סמוך לשער הפרחים ושער שכם, הגיעו כמה עשרות מפגינים שניסו לצאת בתהלוכה. כוח משטרה הורה להם להתפזר, הפיזור נעשה באמצעות מכונות להתזת מים, מדי פעם יידו המפגינים אבנים ובקבוקים לעבר כוחות הביטחון.

כמו כן, בדרך שכם הותקף יהודי על ידי ערבי, היהודי נפגע קלות, התוקף נעצר על ידי כוחות משטרה. במקביל, נעצרו שישה צעירים ערבים בעיר העתיקה, לאחר שתקפו יהודים שהיו בדרכים לכותל המערבי.

לאחר מספר שעות רגיעה, חודשו יידויי האבנים לעבר ניידת משטרה סמוך  לשער שכם, על ידי כמה עשרות מפגינים, פיזורם בוצע תוך שימוש בזרנוקי מים ופרשים.

שישה שוטרים נפגעו מיידוי אבנים, יידויי האבנים נמשכים.שוטר אחד פונה במצב קל להדסה עין כרם, נוספים טופלו במקום. נעצרו שלושים מפרי סדר פלסטינים.

הנכבה, בערבית "האסון" או "המכה", הוא כינוי לעזיבתם, מנוסתם או גירושם של כ-700,000 מערביי ארץ ישראל במהלך מלחמת העצמאות, ולמעברם לארצות ערב השונות או למקומות יישוב אחרים בישראל, בגדה המערבית וברצועת עזה, תוך יצירתה שלבעיית הפליטים הפלסטינים, וכתוצאתה הדרישה ל"זכות השיבה". יש המכלילים בו גם את אירועי מלחמת העצמאות שהביאו להקמת מדינת ישראל ואת תבוסת צבאות ערב במלחמה‏.

משלהי שנות ה-90 הפלסטינים מציינים את יום הנכבה בעצרות ובתהלוכות. ברשות הפלסטינית ובמדינות אחרות מצוין יום זה ב-15 במאי, יום סיום המנדט הבריטי, והתאריך הלועזי של היום שנועד להכרזת המדינה. בפועל הוקדמה ההכרזה בכמה שעות ל-14 במאי1948 בגלל כניסת השבת, וחלק מערביי ישראל מציינים יום זה ביום העצמאות של מדינת ישראל.


צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה