כמאתיים משתתפים בצעדת העגלות הירושלמית קראו: לא לפגיעה בהורים העובדים!



כמאתיים הורים וילדים השתתפו היום בצעדת העגלות הירושלמית, במחאה על הגזירות הכלכליות של משרד האוצר נגד ההורים העובדים והמשפחות הצעירות.

הגזירות החדשות מבטלות את הישגי ההורים במחאת העגלות בקיץ 2011, שנכללו במסקנות ועדת טרכטנברג ואומצו על ידי ממשלת ישראל בינואר 2012. הגזירות שפרסם משרד האוצר: 
  • ביטול הסבסוד לצהרונים לגילאי 9-3
  • שינוי נקודות הזיכוי להורים עובדים בביטוח הלאומי 
  • הגדלת תשלומי ההורים לבתי הספר  
  • הטלת מס בריאות על עקרות בית שאינן עובדות
  • הפחתת קצבאות ילדים
לשם כך, חברו ויזמו יחד סיעת ירושלמים, הורים עובדים לשינוי, והתנועה הירושלמית את צעדת העגלות הירושלמית כדי להבהיר למשרד האוצר שההורים העובדים לא יעברו בשקט על הגזירות החדשות.
רחל עזריה, חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת ירושלמים ויוזמת מחאת העגלות בעיר: "יצאנו למחאה לפני שנתיים כי הרגשנו שאנחנו לא מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, וגידול ילדים נהיה יקר מדי במדינת ישראל. שנתיים אחרי, כשסוף סוף ההישגים שנאבקנו עליהם עומדים להיות מיושמים, משרד האוצר החליט לבטל אותם עם הגזירות החדשות: ביטול הצהרונים המסובסדים, העלאת סכום הגביה בבתי הספר, קיצוץ בקצבאות ילדים ועוד. אנו, ההורים העובדים, נושאים בנטל יחד עם כלל הציבור בהעלאת המע"מ, מחירי החשמל, ומס ההכנסה. אך לא נסכים לעוד גזירות ישירות כהורים העובדים, כשבמקיבל יש אוכלוסיות שלמות שלא נמצאות בקרב השרדות כמונו, ואינן נפגעות בשל הלובי החזק שלהן. אנחנו הלובי של ההורים."

אורי איילון, מנכל התנועה הירושלמית: ״להורים בירושלים יש אורך רוח ואנחנו נדע לדאוג שהגזירות האלה לא יצאו לפועל.״
 
התמונה: באדיבות התנועה הירושלמית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה