מחר: שביתה בבית ספר ממ"ד גוננים



מחר (יום שני) בית ספר ממ"ד גוננים ישבית את הלימודים למשך שעתיים מהשעה 8:00 ועד השעה 10:00 ולאחר מכן יצאו להפגין מול משרד החינוך בירושליפ. ההפגנה היא סביב קבלת מבנה "דרכי נועם" לטובת כיתות לתלמידים.

הורי ביה"ס ממ"ד גוננים מחריפים את המאבק- מחר (יום שני) הם ישביתו את הלימודים למשך שעתיים. לטענתם זה כבר שנים שבהם הם נגררים אחרי סחבת בירוקטית סביב קבלת מבנה "דרכי נועם" לטובת כיתות לתלמידים. "לא ייתכן שילדינו יהיו הפקר" הם אומרים "בשנה הבאה לכ-100 תלמידי כיתה א' אין כיתות לימוד".  
בי"ס ממ"ד גוננים הוא בית ספר צומח שהוקם לפני כ-3 שנים כבית ספר ממלכתי דתי חדש בשכונה וותיקה בירושלים, ומידי שנה נוספים תלמידים חדשים לביה"ס. עד השנה למדו חלק מהתלמידים במבניים ניידים בתוך מתחם בית הספר.

בתוך בית הספר קיים מבנה נוסף, שבו פועל בי"ס מוכר שאינו רשמי "דרכי נועם" בבעלותו של הרב שלמה בוקשפן. לטענת ההורים למרות צווי הפינוי והסגירה שהוצאו  ע"י עיריית ירושלים ומנכ"לית משרד  החינוך למוסד, מסרב הרב בוקשפן  לפנות את המתחם וההליך תקוע בבתי המשפט.
עוד הם מוסיפים "ילדינו לומדים בכיתות שאינן עומדות בתקן משרד החינוך, אין כיתות ספח, אין ספריה, ילדים עם הפרעות קשב לומדים שעות פרטניות בחצר, אין מסדרונות וכתוצאה מכך צפיפות קשה, הילדים שלנו נשארים גם בשנה הבאה בלי כיתות ותנאים ראויים ולרשויות עדיין אין פתרון".
מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים עושה את כל המאמצים כדי לתת מענה לצרכי התלמידים ובית-הספר וקוראת להורים להימנע מהשביתה המתעתדת שאינה פתרון לבעיה שפוגעת רק בתלמידים. העירייה תמשיך לחזק את בית הספר שעומד בעיצומו של הליך התחדשות בליווי ארגון ההורים והמינהל הקהילתי, על פי צרכי התושבים ולטובתם, כאשר 90% מתלמידיו הם תושבי השכונה. במסגרת זו פעלה העירייה לפינויו של תלמוד התורה "דרכי נועם" של רשת החינוך העצמאי שפעל במבנה המנוהל ע"י הרב בוקשפן ואף הוצא צו סגירה לבית הספר של בוקשפן ונדחתה בקשתו למתן רישיון. עתירותיו של הרב בוקשפן לבתי המשפט כנגד העירייה נדחו על ידי בתי המשפט שהצדיקו את פעולת העירייה. עיריית ירושלים תמשיך לפעול לחיזוק בית הספר ממ"ד גוננים בשלל נושאים כמו גם בהוספת כיתות לימוד".
 
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה