אלפי בנות סמינרים יגיעו מחר לכותל הערבי לתפילת מחאה ב"נשות הכותל"



בנות הסמינרים יתפללו מחר בכותל המערבי (ו) בזמן תפילת ראש החודש של נשות הכותל. זאת במחאה על ההיתר שניתן להן באחרונה להתפלל בטלית, ולומר קדיש. הרב שטיינמן, האדמו"ר מבעלזא, והרב עובדיה יוסף, קראו לתלמידותיהם להגיע לתפילה מחר במטרה לסכל את "הפרובוקציה". ח"כ מירי רגב צפויה להגיע ולתמוך בנשות הכותל

חברת הכנסת, מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים, תגיע מחר (ו') בבוקר, לעמוד מקרוב על יישומו של ההסדר המיוחד שגובש עם נשות הכותל. תפילת נשות הכותל תתקיים בשעה 06:30 בבוקר, ברחבת הכותל המערבי. בפסיקה האחרונה של בית המשפט המחוזי קבע השופט משה סובל, כי נשות הכותל לא פוגעות באופי המקום, וכי ניתן לייחס לתפילה בכותל המערבי משמעות פלורליסטית, ולא דווקא אורתודוקסית.

אלא, שאלפי בנות סמינר יגיעו מחר בהוראת רבנים לכותל המערבי להתפלל תפילה אורתודוקסית במחאה על התפילה הרפורמית של נשות הכותל.

הרב שטיינמן,הודיע כי מחר בבוקר יצאו בנות הסמינרים מהארץ וירושלים בפרט, לתפילה המונית בכותל "בכדי לסכל את פרובוקציות נשות הכותל". גם האדמו"ר מבעלזא הורה לבנות סמינר בעלזא להשתתף מחר בתפילה.

גם סגן ראש העירייה, ומחזיק תיק החינוך החרדי, יצחק פינדרוס הצטרף למחאה נגד "נשות הכותל". לטענתו "נשות הכותל" מנסות לשנות סדרי בראשית ולעורר פרובוקציות שאין להן שחר: "יש צורה איך להתפלל" לדבריו, לא מדובר בסוגייה משפטית,לכן אין תוקף משמעותי לפסיקת בית המשפט העליון בנושא "אם הייתי הולך לעליון ומבקש לעשות מנגל על גלעד ב"יד ושם" ביום השואה, לא היו אוסרים עליי. מה שהם עושות זה פרובוקציה לשם מהומות בלבד".
 

לא רק המגזר החרדי האשכנזי הכריז כי בנות הסמינרים יגיעו למחות, גם הרב עובדיה יוסף, הודיע לבנות לצאת ולהתפלל מחר לפנות בוקר בכותל המערבי. בהודעה שפרסם נכתב כי "לאור הפרובוקציה של נשות הכותל המתוכננת למחר בבוקר, בניסיון לשנות את סדרי התפילה הנהוגים במקום הקדוש מדורי דורות, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א יוצא בקריאה לכל בנות הסמינרים ונשות ישראל, להצטרף לתפילת ראש חודש סיון מחר בשעה 06:30 בכותל המערבי, בכדי לבטל את הגזירות". עם זאת, בתנועת ש"ס מוסיפים כי בימים אלה ראוי להימנע ממעשים המפלגים את העם ולהעדיף את המחבר על פני המפריד.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה