21 חודשי מאסר לעובד האיחוד האירופי בארץ שנהג בשכרות ודרס הולך רגל



מיכאל נדיה, עובד בארגון השייך לאיחוד האירופי בארץ, הואשם בדריסת הולך רגל הלוקה בתסמונת דאון. מאז אירוע הדריסה מצבו של הנפגע הדרדר ובחודשים האחרונים נפטר. ההליך נגד נדיה נמשך שנים ארוכות, לאחר שנמלט מהארץ ונתפס באיים הקנאריים. השופט טננבוים: "מכונית איננה כלי פשוט לתפעול ונהג שיכור, העולה על ההגה דומה למי שמשחק עם כלי נשק טעון"

כתב האישום נגד מיכיאל נדיה, אזרח דנמרק, שעבד בישראל באחד מהארגונים הקשורים לאיחוד האירופי, הוגש בשנת 2009. דניה הואשם בכך שנהג בירושלים בשכרות גבוהה, ופגע בהולך רגל החולה בתסמונת דאון שעד אותו יום תיפקד באופן עצמאי. לאחר התאונה הפך משותק, ונפטר לאחר שנים של ייסורים 

טרם המשפט ביקש נדיה לצאת לחו"ל, והבטיח כי ישוב להמשך משפטו. היציאה לחו"ל אושרהבהפקדה סמלית למדי. אך הנאשם הפר את האמון שניתן לו,  ולא חזר. כפי הנראה שהה בבריסל. לאחר שנפתחו כנגדו הליכי הסגרה, נתפס באיים הקנאריים כשיצא לחופשה עם משפחתו, ולאחר הליך ארוך הוסגר לישראל. בינתיים נמשך המשפט בהעדרו,  הוא הורשע בו בכל הסעיפים, והתיק נדחה שוב ושוב לגזר דין בלבד.

הולך הרגל שהיה מעורב בתאונה, נפגע קשה, אושפז בבית לוינשטין על כיסא גלגלים ונעשו ניסיונות שיקום שלא עלו יפה.  לאחר שנות ייסורים נפטר בשנה שעברה. יש לציין כי נדיה  לא הואשם בגרימת מוות, שכן מותו של המנוח קרה עקב הליכים שאינם קשורים ישירות לתאונה.

בית הדין לתעבורה, גזר עליו הבוקר (ה') 21 חודשי מאסר, ושלל את רישיונו לעשר שנים. השופט אברהם טננבוים ציין כי "מכונית איננה כלי פשוט לתפעול ונהג שיכור, העולה על ההגה דומה למי שמשחק עם כלי נשק טעון".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה