ירושלים: העיר עם הכי הרבה ילדים שנפגעים בתאונות דרכים, בארץ



לכבוד יום ירושלים עמותת "אור ירוק" מפרסמת דו"ח, על מצב הבטיחות בדרכים בעיר כ-250 ילדים נפגעים מדי שנה בממוצע בירושלים

לצד החגיגות לציון יום השחרור של העיר ירושלים, על פי נתוני עמותת "אור ירוק" – ירושלים היא העיר עם הכי הרבה ילדים שנפגעו בתאונות דרכים בארץ. לצד ההישגים בהם מתברכת העיר ירושלים, כגון תיירות והיי טק, כ-250 ילדים נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעיר, כאשר כארבעה ילדים נהרגים בממוצע וכ-26 נפצעים קשה. לשם השוואה, הילדים בירושלים נפגעים כמעט פי שניים יותר מילדי תל אביב-128 ילדים בממוצע בשנה. (נתוני למ"ס 2003-2012).

ירושלים מונה כ-800 אלף תושבים (כ-10% מכלל תושבי ישראל) והיא העיר הגדולה בישראל. יחד עם זאת היא נמצאת אחרי תל אביב (3,703 נפגעים בממוצע) במספר הנפגעים הממוצע מידי שנה. בירושלים נפגעים מידי שנה בממוצע 2,042 בני אדם בתאונות דרכים, 15 איש נהרגים בממוצע ו-135 בני אדם נפצעים קשה.

למרות שיש בירושלים אוכלוסיה מבוגרת, בירת ישראל שנייה לתל אביב (225 נפגעים בממוצע מידי שנה) בהיפגעות קשישים. מידי שנה נפגעים בממוצע כ-130 קשישים (65+) בתאונות דרכים בעיר, ארבעה קשישים נהרגים בממוצע מידי שנה ו-27 נפצעים קשה.

גם בהיפגעות הולכי רגל ירושלים בטוחה יותר מאשר תל אביב (445 נפגעים בממוצע מידי שנה). מידי שנה נפגעים בממוצע כ-300 הולכי רגל בתאונות דרכים בירושלים, 10 הולכי רגל נהרגים בממוצע מידי שנה ו-74 נפצעים קשה. בכל שנה נפגעים בממוצע 175 רוכבי אופנועים וקטנועים בירושלים, שני רוכבים נהרגים בממוצע מידי שנה וכ-25 נפצעים קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני קורא לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, העושה רבות למען העיר ותושביה, להציב את נושא בטיחות הדרכים בראש סדר העדיפויות על מנת לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של ילדים. יש להשקיע בתשתית בטוחה כמו פסי האטה בסביבת בתי ספר, גני ילדים, מתנס"ים וגנים ציבוריים. במקביל יש להגביר את האכיפה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, בנושאים כמו מהירות ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה